Rada pre reklamu zverejnila svoje prvé tohtoročné arbitrážne nálezy. V rozpore s etickým kódexom sú TV reklamy pre značku Lucka a T-Mobile.
Rada pre reklamu (RPR) celkovo posudzovala 8 sťažností – 5 z nich nebolo v rozpore s etickým kódexom, jedna bola odložená pre nedostatok dôkazového materiálu.
Proti etickým zásadám reklamnej praxe sa podľa RPR previnila komunikácia značky Lucka (spoločnosť VODAX), ktorá v TV spote naznačovala spotrebu piva maloletými osobami. Spoločnosť T-Mobile Slovensko porušila etický kódex v TV reklame Novoročný darček: „All Right Now“ zadarmo. Ponuka bola totiž bezplatná iba pre zákazníka s aktivovaným paušálom Volacie tóny, na čo upozorňoval podľa RPR neúmerne krátky a ťažko zrozumiteľný text na konci TV spotu.
V rozpore s etickým kódexom nebola podľa RPR komunikácia VÚB banky (reklamná informácia na internete o zriadení služby Internet banking Plus), reklamná kampaň SONY Slovakia pod názvom Zabudnite na televízne relácie, vianočná reklamná kampaň T-Mobile Slovensko To sa podrž, reklamná informácia v tlačových správach Slovak Telecom a inzeráty v periodiku Infoservis CZ.
Zdroj: Ľubica Christophoryová, Stratégie

