Najvyššie ocenenie prestížnej európskej kreatívnej súťaže EPICA 2006 získal TV spot „Továreň na štastie“ agentúry Wieden+Kennedy Amsterdam pre Coca-Colu, v kategórii printov nemecká kampaň personálnej agentúry jobsintown.de (Scholz&Friends; Berlin).
Rozhodla o tom minulý týždeň v Paríži 28 členná porota zložená z predstaviteľov najvýznamnejších európskych odborných médií, medzi ktoré už takmer 10 rokov patria i Stratégie. Najväčší súboj o EPICA D’OR sa odohral v kategórii TV spotov, v ktorom Coca-Cola napokon zvíťazila nad spotom „Chór“ (Wieden+Kennedy pre Hondu) a spotom „Farby“ (Fallon Londýn pre Sony – Bravia).
Slovensko nezískalo na EPICA 2006 žiadne ocenenie. Z 37 prihlásených prác od 7 prihlasovateľov (CD Ogilvy, Istropolitana D’Arcy, JANDL, Mayer/McCann-Erickson, MUW Saatchi&Saatchi, VACULIK ADVERTISING, Wiktor Leo Burnett) sa pred hlavnú porotu dostala len trojica prác: TV spot „Snehové správy“ od MUW Saatchi&Saatchi pre SATUR, TV spot „Nájdi koniec“ od Istropolitana D’Arcy pre Slovak Telekom a TV spot „Gól“ od Mayer/McCann-Erickson pre pivo Corgoň. Ostatné prihlásené práce neprešli cez pre-selection jury.
Na EPICA v tomto roku súťažilo spolu 5 454 prác od 700 prihlasovateľov zo 45 krajín. Najväčší počet prihlásených prác bolo z Nemecka (1111), Švédska (718) a Francúzska (472). Česko prihlásilo tento rok 25 prác. Slávnostné odovzdávanie cien sa uskutoční 26. januára 2007 v Stockholme.
Zdroj: Martin Mazag, Stratégie

