Arbitrážna Komisia Rady pre reklamu, ako orgán etickej samoregulácie reklamy, na svojom šiestom tohtoročnom zasadnutí posudzovala 10 sťažností. Z tohto počtu Arbitrážna komisia RPR označila 5 sťažností za opodstatnené.
Podľa uznesenia Arbitrážnej komisie RPR medzi opodstatnené sťažnosti patri sťažnosť týkajúca sa internetovej reklamy stávkovej spoločnosti Fortuna SK, ktorá vo svojej reklame uvádza „historické prvenstvo“ v oblasti, v ktorej pôsobí. Avšak reklama neprihliada na skutočnosť, že na našom trhu a v oblasti Strednej a Východnej Európy pôsobia stávkové kancelárie, ktoré na trhu pôsobia dlhšie. Reklama neurčuje správne segment trhu, na ktorom by mohla mať daná spoločnosť historické prvenstvo, čím má tendenciu uviesť do omylu a zavádzať.
Ďalšou opodstatnenou sťažnosťou bola sťažnosť na reklamnú kampaň VÚB na produkt flexipôžička, ktorá zdôrazňovala ako hlavný benefit možnosť predčasného splatenia pôžičky bez poplatku. Predmetná kampaň využíva tvrdenia, ktoré boli relevantné len v čase trvania kampane. Zákazníci, ktorí sa však na základe reklamy pre produkt rozhodli, boli uvedení do omylu, pretože reklamou prezentované podmienky Flexiúčtu neboli zo strany zadávateľa po ukončení kampane dodržané, i keď zadávateľ využil na zmenu podmienok legálnu cestu. Týmto reklama znevažuje dôveru spotrebiteľa a môže mu spôsobiť ujmu.
Za opodstatnenú bola uznaná i sťažnosť na rozhlasovú a printovú reklamnú kampaň spoločnosti Domica komplex, ktorá propagovala nové turisticko-oddychové centrum Domica Resort v Slovenskom krase. Predmetné centrum však neexistuje a reklama je preto len pozvánkou na stavbu.
Ďalšími opodstatnenými sťažnosťami bola sťažnosť na reklamnú kampaň spoločnosti OTP Garancia poisťovňa, kde sa uvádza, že zákazník získa k povinnému zmluvnému poisteniu aj cestovné poistenie zdarma, čo po bližšom preskúmaní ponuky a telefonickom overení priamo v poisťovni nebola pravda, a reklamná kampaň spoločnosti Orange Slovensko, a.s. propagujúcej službu Prima Variant Mesiac. V kampani sa uvádza, že zákazníci predplatených kariet Prima, môžu pri aktivácií profilu Prima Variant Mesiac (PVM) v období 28.5-31.7. využívať lacnejšie služby. Sťažovateľ si PVM aktivoval v tomto termíne formou automatickej obnovy , lenže zvýhodnené ceny pre neho neplatili aj napriek tomu, že z textu reklamy textu reklamy vyplýva, že ak má účastník aktivovanú automatickú obnovu služby PVM a túto obnovu si aktivoval ešte pred 28.5.2007 - výhodnejšiu cenu získa.
Zdroj: RPR