StoryEditor

V máji najviac stratili Bleskovky.sk

02.06.2008, 00:00

Podľa odhadovaného počtu Reálnych užívateľov (RUest), ktoré publikuje spoločnosť Mediaresearch ostal lídrom mesačnej návštevnosti v máji Zoznam.sk, v dennej dominoval Azet.sk. Najviac reálnych užívateľov (viac ako 150 000) stratili Bleskovky.sk. Doplnené vyjadrenie Zoznamu.

Pod stratu Bleskoviek, ktoré momentálne spravuje Zoznam sám sa podpísal „rozchod“ Zoznamu s vydavateľstvom Ringier, ktoré v máji odštartovalo vlastný projekt Čas.sk. V apríli mali Bleskovky podľa AIMmonitoru 929 870 RU, v máji je odhad na úrovni 776 553 RUest, čo predstavuje pokles o 153 317 RU za mesiac.

Zoznam sa k situácii okolo prepadu Bleskoviek vyjadril nasledovne:

Pokles návštevnosti sme očakávali. Predpokladáme, že hlavný vplyv na tento pokles malo zrušenie presmerovania domény novycas.sk, ktoré súvisí s ukončením spolupráce s našim dlhoročným partnerom, spoločnosťou Ringier. Nie menej dôležitý je aj fakt, že mesiac máj podobne ako december sú vplyvom vyššieho počtu voľných dní, mesiacmi nižšej návštevnosti. Nakoľko však ide iba o predbežné čísla, reálny dopad budeme vedieť posúdiť až po zverejnení oficiálnych štatistík návštevnosti za mesiac máj.

Prepady návštevnosti do budúcnosti riešime zaujímavejším a kvalitnejším obsahom ako kedykoľvek predtým. Jadrom magazínu Bleskovky.sk naďalej ostáva spravodajstvo preberané z tlačových agentúr. Zároveň však vyvíjame snahu zabezpečiť na magazíne Bleskovky.sk všetko to, na čo boli užívatelia zvyknutí ako napríklad online rozhovory, prehľad knižných a filmových noviniek a vďaka tipom od užívateľov prinášať aj iné informácie a zaujímavosti. Okrem toho sú Bleskovky.sk obohatené o zaujímavé informácie z odborných magazínov portálu Zoznam.sk. Prechodný nedostatok obsahu bulvárneho charakteru, riešime dopĺňaním prostredníctvom vlastných zdrojov a o dodávaní momentálne rokujeme s viacerými zdrojmi.

Magazín cas.sk rozšíri ponuku slovenského internetu, avšak o jeho vplyve na návštevnosť magazínu bleskovky.sk je ešte priskoro hovoriť. Robíme všetko preto, aby naša návštevnosť vďaka nemu neklesla.

Hoci Čas.sk nie je zatiaľ oficiálne uvedený v AIMmonitore, podľa Mariána Pavela, Online Media Directora Ringieru získal projekt za prvé tri týždne fungovania viac ako 300 000 unikátnych návštevníkov. Od začlenenia do merania AIMmonitor pred necelými dvomi týždňami získal Čas.sk 129 338 RU.

Spoločnosť Mediaresearch je realizátorom merania slovenského internetu AIMmonitor pre Asociáciu Internetových Médií (AIM).

Kompletnú tabuľku odhadovaného počtu reálnych užívateľov si môžete stiahnuť tu (súbor .xls).

TOP 10 slovenských portálov podľa merania AIMmonitor (RUest zoradené podľa RUest mesiac Celkom)

Zdroj: Peter Šebo, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 17:19