Máj priniesol výraznú aktivitu zadávateľov na slovenskom internete. Na základe monitoringu reklamných investícií na internetových médiách spoločnosti Mediaresearch Slovakia si najlepšie viedol segment cestovného ruchu.
Najrýchlejšie narástol segment politickej reklamy - na viac ako 30 000 Eur, v rámci politických subjektov do reklamy na internete najviac investovala SDĽ.
Celkový medzimesačný nárast o 9%
Na základe nezávislého monitoringu reklamných výdavkov na slovenskom internete Admosphere, ktorý realizuje spoločnosť Mediaresearch Slovakia, narástli v máji investície zadávateľov do marketingovej komunikácie na internete oproti aprílu o približne 9 %, teda o 116 546 € (z aprílovej hodnoty 1 307 971 € na májovú 1 424 517 €).
Medzimesačný nárast reklamy na internete
Medzi produktovými segmentami dominuje cestovný ruch
Blížiaca sa dovolenková sezóna a s ňou spojené aktivity reklamných zadávateľov sa premietli aj do reklamných investícií. Medzi produktovými segmentami jednoznačne dominuje sféra „cestovné agentúry, kancelárie a iné rezervačné a súvisiace činnosti“, na ktorú pripadlo približne 10 % všetkých investícií do reklamy na internete za mesiac máj. Do prvej trojky sa dostali e-shopy so širokospektrálnou ponukou, ktoré projekt Admosphere uvádza pod produktovou kategóriou „široký sortiment“. V rámci investícií do kampaní e-shopov zohral dôležitú úlohu vstup projektu klikshop.sk na náš trh a jeho úvodná pomerne robustná investícia do marketingovej komunikácie na internete.
Top 10 produktových segmentov
Do prvej desiatky sa dostala aj reklama politických strán a subjektov, najaktívnejšia SDĽ
Vrcholiaca kampaň pred parlamentnými voľbami na Slovensku v máji naplno zasiahla už aj slovenský internet. Politické strany a kandidáti politických strán investovali do reklamy na internete v súčte 31.288 €. Suverénne najaktívnejšia bola mimoparlamentná Strana demokratickej ľavice, na ktorú pripadá 20.296 €, čo je viac ako 64 % zo všetkých prostriedkov investovaných do politickej reklamy na internete.
Zdroj: Mediaresearch Slovakia

