StoryEditor

Online reklama: V máji dominoval cestovných ruch, rástli politické kampane

11.06.2010, 00:00

Máj priniesol výraznú aktivitu zadávateľov na slovenskom internete. Na základe monitoringu reklamných investícií na internetových médiách spoločnosti Mediaresearch Slovakia si najlepšie viedol segment cestovného ruchu.

Najrýchlejšie narástol segment politickej reklamy - na viac ako 30 000 Eur, v rámci politických subjektov do reklamy na internete najviac investovala SDĽ.

Celkový medzimesačný nárast o 9%

Na základe nezávislého monitoringu reklamných výdavkov na slovenskom internete Admosphere, ktorý realizuje spoločnosť Mediaresearch Slovakia, narástli v máji investície zadávateľov do marketingovej komunikácie na internete oproti aprílu o približne 9 %, teda o 116 546 € (z aprílovej hodnoty 1 307 971 € na májovú 1 424 517 €).

Medzimesačný nárast reklamy na internete 

Medzi produktovými segmentami dominuje cestovný ruch

Blížiaca sa dovolenková sezóna a s ňou spojené aktivity reklamných zadávateľov sa premietli aj do reklamných investícií. Medzi produktovými segmentami jednoznačne dominuje sféra „cestovné agentúry, kancelárie a iné rezervačné a súvisiace činnosti“, na ktorú pripadlo približne 10 % všetkých investícií do reklamy na internete za mesiac máj. Do prvej trojky sa dostali e-shopy so širokospektrálnou ponukou, ktoré projekt Admosphere uvádza pod produktovou kategóriou „široký sortiment“. V rámci investícií do kampaní e-shopov zohral dôležitú úlohu vstup projektu klikshop.sk na náš trh a jeho úvodná pomerne robustná investícia do marketingovej komunikácie na internete.

Top 10 produktových segmentov

Do prvej desiatky sa dostala aj reklama politických strán a subjektov, najaktívnejšia SDĽ

Vrcholiaca kampaň pred parlamentnými voľbami na Slovensku v máji naplno zasiahla už aj slovenský internet. Politické strany a kandidáti politických strán investovali do reklamy na internete v súčte 31.288 €. Suverénne najaktívnejšia bola mimoparlamentná Strana demokratickej ľavice, na ktorú pripadá 20.296 €, čo je viac ako 64 % zo všetkých prostriedkov investovaných do politickej reklamy na internete.

Zdroj: Mediaresearch Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 02:34