Internetový vyhľadávač Google otvára svoje nové obchodné zastúpenie pre slovenský trh v Bratislave. Cieľom je podporiť rozvoj e-commerce. Google Slovensko povedie nový Country Manažér Rasťo Kulich so svojim slovenským obchodným tímom – Dušanom Vavrekom a Vladimírom Hrudom.
Online prostredie komerčne nevyužíva ani desatina slovenských spoločností, pričom podnikatelia a malé a stredné podniky generujú prostredníctvom e-commerce minimálny podiel z celkového obratu (3 %). Google Slovensko sa preto zameria na vzdelávacie aktivity a podporu v oblasti e-marketingu s dôrazom na exportérov a MaSP (malé a stredné podniky).
„Vidíme, že spotrebitelia záujem o online nakupovanie majú, v prvej fáze sa teda skôr zameriame na vzdelávanie firemného sektora, aby sme firmám pomohli vedieť sa prezentovať online a pripraviť sa na e-commerce. V ďalšej fáze chceme pomocou online nástrojov a e-marketingu prepojiť firmy s ich potenciálnymi zákazníkmi,” hovorí nový Country Manažér slovenského Googlu Rasťo Kulich a pokračuje: „Výhody z toho budú mať nielen firmy, ktoré tak môžu ďalej rozvíjať svoje podnikanie, ale tiež slovenskí spotrebitelia, ktorým sa rozšíri výber produktov a služieb na trhu, ako aj možnosti nájsť najvýhodnejšiu ponuku.”
„Faktom je, že internet je v súčasnosti najrýchlejšie rastúce médium a v niektorých rozvinutých krajinách Európy ako napríklad Anglicko alebo Švédsko sú už dnes investície do reklamy na internete väčšie ako do TV reklamy. Tento trend sa prirodzene dostáva aj k nám, mení trh a vytvára nové príležitosti. Bude na slovenských firmách, akým spôsobom sa dokážu zmene prispôsobiť a využiť ju vo svoj prospech skôr než ostatní hráči na trhu,“ konštatuje Rasťo Kulich.
Zdroj: Grayling Slovakia

