StoryEditor

Facebook prináša nové presnejšie cielenie reklamy

29.04.2011, 00:00

Facebook vytvoril nový spôsob, ako umiestniť reklamu v správny čas správnemu užívateľovi. Vytvoril novú kategóriu s názvom Broad Category Targeting.

Kategória zhŕňa informácie zo statusov a odkazov užívateľov a poskytuje ich marketérom v jednom balíku. Po kliknutí sa rozbalí široká ponuka preferencií, zadávatelia ich môžu kombinovať a presne zasiahnuť vybranú skupinu ľudí.

Facebook pred mesiacom testoval cielenie reklamy podľa kľúčových slov v statusoch a „lajkovacích” aktivít. Oba spôsoby sa ukázali ako netransparentné a nie príliš efektívne. Sociálna sieť sa preto rozhodla poskytnúť marketérom ešte detailnejší zoznam preferencií užívateľov s dômyselným systémom cielenia.

Nová služba ponúka oblasti ako hudba, šport, biznis. Marketéri tu môžu kombinovať záujmy užívateľa s jeho rodinným stavom, vekom či inými demografickými parametrami. Zástupcovia Facebooku vyzývajú zadávateľov, aby využívali novú funkciu sociálnej siete a cielene tak oslovili skupinu užívateľov s podobnými záujmami. Môžu tak v jednom čase presne nastaviť reklamu na ľudí, ktorí sú napríklad novomanželia, majú radi víno, cestovanie a práve slávia narodeniny.

Zdroj: Insidefacebook.com

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 18:48