Facebook vytvoril nový spôsob, ako umiestniť reklamu v správny čas správnemu užívateľovi. Vytvoril novú kategóriu s názvom Broad Category Targeting.
Kategória zhŕňa informácie zo statusov a odkazov užívateľov a poskytuje ich marketérom v jednom balíku. Po kliknutí sa rozbalí široká ponuka preferencií, zadávatelia ich môžu kombinovať a presne zasiahnuť vybranú skupinu ľudí.
Facebook pred mesiacom testoval cielenie reklamy podľa kľúčových slov v statusoch a „lajkovacích” aktivít. Oba spôsoby sa ukázali ako netransparentné a nie príliš efektívne. Sociálna sieť sa preto rozhodla poskytnúť marketérom ešte detailnejší zoznam preferencií užívateľov s dômyselným systémom cielenia.
Nová služba ponúka oblasti ako hudba, šport, biznis. Marketéri tu môžu kombinovať záujmy užívateľa s jeho rodinným stavom, vekom či inými demografickými parametrami. Zástupcovia Facebooku vyzývajú zadávateľov, aby využívali novú funkciu sociálnej siete a cielene tak oslovili skupinu užívateľov s podobnými záujmami. Môžu tak v jednom čase presne nastaviť reklamu na ľudí, ktorí sú napríklad novomanželia, majú radi víno, cestovanie a práve slávia narodeniny.
Zdroj: Insidefacebook.com

