StoryEditor

V prvej polovici roka vzrástli reklamné výdavky o 3 %

08.08.2011, 00:00

V prvej polovici tohto roka investovali zadávatelia do reklamy viac ako 403,5 mil. Eur, čo v porovnaní s prvým polrokom 2010 predstavuje nárast reklamných výdavkov o 3 %. Vyplynulo to z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia.

Mediatyp

%
zmena 1-6/2011
vs. 1-6/2010

Tv

15%

Radio

-12%

Print

-12%

Outdoor

-9%

Kiná

22%

Spolu

3%

Na celkovom výsledku majú podiel predovšetkým televízie, ktoré zaznamenali nárast reklamných výdavkov o 15 percent. Naopak, rádiá, printy ako aj outdoor zaznamenali výraznejší pokles.

Televízie predali v prvej polovici tohto roka o 7 % reklamného priestoru a o 130 hodín reklamy viac. Printové médiá predali o 2800 inzertných strán menej, čo reprezentuje pokles o 10 %. Rádiá predali rovnaký objem reklamného času ako v predchádzajúcom prvom polroku.

Mediatyp

%
zmena 1-6/2011
vs 1-6/2010

Print

-10%

Rádio

0%

Tv

7%

V prvej polovici roka investovali zadávatelia najviac do komunikácie produktov zo segmentu osobných automobilov, bankových produktov (hypotéky, účty), mobilnej komunikácie, supermarketov, ale aj liekov proti nachladnutiu:

 

Segment

Výdavky v €

1

Osobné automobily

28 508 354 €

2

Hypotéky, úver

12 322 875 €

3

Postpaid gsm služby

10 727 881 €

4

Supermarkety

9 608 649 €

5

Poskytovatelia internetu

7 779 652 €

6

Účty – bežné, termínované

7 359 698 €

7

Gsm služby – imidž

6 872 707 €

8

Noviny

5 839 010 €

9

Lieky proti kašlu, chrípke a prechladnutiu

5 717 283 €

10

Prepaid gsm služby

5 617 671 €

Najväčším zadávateľom reklamy bol Slovak Telekom, ktorý komunikuje značky T-Com, T-Mobile a T-Com & T-Mobile. V prvej desiatke najväčších zadávateľov sú všetci traja mobilní operátori (Orange na 2. mieste a Telefónica na 6. mieste), zástupcovia segmentu rýchloobrátkových tovarov, bankové subjekty aj Škoda Auto Slovensko.

 

Zadávateľ

Výdavky v €

1

Slovak Telekom

16 716 165 €

2

Orange

14 121 776 €

3

Henkel

11 718 813 €

4

Unilever

9 602 604 €

5

Slovenská sporiteľňa

6 712 114 €

6

Telefónica O2

6 554 705 €

7

L'Oreal

5 973 145 €

8

Škoda Auto Slovensko

5 383 657 €

9

Nestlé.

5 357 018 €

10

Tatra banka.

5 333 237 €


Pri monitoringu reklamných výdavkov v vychádza agentúra TNS Slovakia z oficiálnych cenníkov. Vo svojich výpočtoch nezohľadňuje žiadne barter, zľavy či agentúrne bonusy.

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. máj 2025 06:50