StoryEditor

Facebook začal kampaň, kde vysvetľuje fungovanie reklám

22.12.2011, 23:00

Vysvetliť sa chystá aj to, prečo sa reklamy budú od januára zobrazovať priamo v novinkách na stene užívateľa.

Osvetová kampaň má okrem iného priblížiť to, ako si užívatelia môžu reklamu prispôsobiť, ako jednotlivé formáty fungujú a prečo je vôbec reklama dôležitá. Môže tak ísť iba o spôsob, ako sa Facebook snaží upokojiť používateľov.

Kampaň obsahuje aj informácie o novom umiestňovaní Sponzorovaných odkazov – zobrazovať sa budú individuálne. To znamená, že každému užívateľovi sa zobrazí iba tá reklamná informácia, ktoré by ho mohla reálne zaujímať. Môže teda „vyhádzať“ tie, ktoré sa mu nehodia. Budú však samozrejme nahradené inými. Facebook v rámci stránky (https://www.facebook.com/about/ads/), ktorá bola vytvorená pre kampaň, tiež zdôrazňuje, že tie typy reklám, ktoré užívateľov nezaujímajú, bude možné odstrániť. Stačí kliknúť na tlačítko X.

Tiež Sponzorované odkazy by mali byť jasne graficky odlíšiteľné od bežných noviniek užívateľov. Používať by mali teda špeciálne navrhnutý grafický model. Argumentom, ktorý Facebook najčastejšej používa je, že práve reklamy zaručujú, že sieť bude pre užívateľov vždy zadarmo. Ročne prevádzka sociálnej siete stojí 1 miliardu dolárov. Reklama je presne to, čím chce Facebook náklady pokryť.

Facebook tiež vo svojej kampani uvádza rozdiel medzi klasickou reklamou a Sponzorovanými odkazmi. A celkovo ponúka užitočné informácie o tom, prečo firmy platia Facebooku za reklamu, keď na ňu nikdy neklikneme.

Zdroj: Mashable.com

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2025 07:18