V novej digitálnej kampani si paradoxne namiesto piva Heineken dá radšej nealko.
Značka zvolila netradičnú reklamnú reč a na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o anti kampaň. „Zážitok z východu slnka patrí tým, čo pijú s mierou“ je nosná myšlienka kampane, ktorá obsadila výhradne digitálne kanály ako YouTube, Facebook a sociálne média. Kampaň je súčasťou globálneho konceptu „Open Your World“. Hrdina spotu si užíva párty a všetko, čo mu noc prináša. Keď však príde na to, aby si vybral svoj drink, siahne po vode.
Digitálny charakter kampane podporila aj Facebook aplikácia. Tá podľa mapy navedie k miestam, kde možno zažiť východ slnka, ktorý sa oplatí vidieť v štyroch mestách – Londýn, San Francisco, Ho Chi Minh City a Rio de Janeiro.
Pre všetkých, čo pijú zodpovedne, Heineken na tieto miesta umiestnil pohovky tak, aby zážitok umocnil a poskytol skutočne nezabudnuteľný pohľad na prichádzajúci deň. Fanúšikovia mali postovať svoje fotografie na Facebook a zdieľať svoje pocity.
Alexis Nasard, chief commercial officer, Heineken, hovorí o koncepte: „Koncept sa v skutku vymyká tradičným posolstvám o zodpovednej konzumácii alkoholu. Vydali sme sa opačnou cestou a chceme ukázať, že piť zodpovedne má skutočne zmysel.“
Heineken v týchto dňoch uzavrel i partnerský zväzok s Facebookom. Zahájiť tak plánuje sériu digitálnej kampane. Cieľom je vytvoriť silnejší vzťah medzi značkou a cieľovým publikom.
„Naši spotrebitelia trávia stále viac času v digitálnom svete, a preto je dôležité, aby sa aj naša značka v tomto prostredí aktivovala. Nové partnerstvo s Facebookom je len ďalším krokom v komunikačnej stratégii. Nemôžme vynechať tento spôsob komunikácie. Je to príležitosť, ako sa spojiť s našimi priaznivcami,“ dodáva Alexis Nasard.
Zdroj: Brandrepublic.com