Kampaňami ocenenými zlatou EFFIE sú Orange Improliga (Wiktor Leo Burnett) a Lepiči – nový komunikačný koncept VÚB (Istropolitana Ogilvy). Pozrite si kompletné výsledky.
Na súťaži efektivity marketingovej komunikácie bodovali kampane od reklamnej agentúry Istropolitana Ogilvy. Agentúra si odniesla tri ocenenia (2 x bronz a 1x zlato), pritom získala 2 shortlisty v kategórií telekomunikačné služby. Z toho jeden shortlist je udelený za spoluprácu s digitálnou agentúrou Zaraguza Digital a mediálnou agentúrou Mediaadge:cia.
Agentúra Wiktor Leo Burnett obdržala tri ceny - jednu zlatú EFFIE a dve bronzové. „Ďakujem kolegom za každý jeden deň a hodinu, kedy robili poctivú "reklamnštinu". Ďakujem klientom, že nám veria a zverujú reklamné rozpočty. Ďakujem určite konkurencii – všetkej tej, ktorá hrá fér," povedal v ďakovnej reči po vyhlásení výsledkov managing director agentúry Peter Kontra.
Tento rok bolo rozdaných celkovo sedem EFFIE, z toho iba dve zlaté.
Všetkých sedem EFFIE sa rozdalo iba v troch kategóriách zo šiestich. Vo zvyšných troch –tovar dlhodobej spotreby, nefinančné služby a dobročinný marketing – sa porota rozhodla ceny neudeliť.
Slávnostný ceremoniál EFFIE sa tento rok spojil i s ďalším ocenením – Agentúrou roka. Tú vyhlasuje odborný mesačník Stratégie spolu s Klubom reklamných agentúr Slovenska. Prihliada na viaceré aspekty, napríklad víťazstvá agentúry na Slovensku a v zahraničí, či ekonomické výsledky. Tento rok ju dostala agentúra Wiktor Leo Burnett. Prečítajte si viac v článku Víťazní WaLiBuci.
Výsledky EFFIE 2011
EFFIE 2011
(agentúra/názov kampane/klient)
A. Rýchloobrátkový tovar
Zlatá EFFIE neudelená
Strieborná EFFIE neudelená
Bronzová EFFIE:
- Istropolitana Ogilvy/Bažant Radler/Heineken Slovensko, a.s.
Na shortliste aj:
- Mayer/McCann Erickson/Nahraj si s kamarátmi a vyhraj!/Heineken Slovensko, a.s.
- MUW Saatchi & Saatchi/Krajšia časť dňa/Pivovary Topvar, a.s.
- VACULIK ADVERTISING/Chuť dotiahnutá do konca/Pivovary Topvar, a.s.
B. Tovar dlhodobej spotreby
EFFIE neudelené
C. Služby finančné
Zlatá EFFIE:
- Istropolitana Ogilvy/Lepiči - nový komunikačný koncept VÚB/VÚB Banka, a.s.
Strieborná EFFIE neudelená
Bronzová EFFIE:
- Effectivity/Dostupná pôžička - Jingle bells/Poštová Banka, a.s.
- Wiktor Leo Burnett/Nerobte nič bez toho, aby ste na tom zarobili/J&T Banka, a.s.
Na shortliste aj:
- VACULIK ADVERTISING/Hypotéka 3,75 %/Tatra Banka, a.s.
D. Služby nefinančné
EFFIE neudelené
E. Telekomunikačné služby
Zlatá EFFIE:
- Wiktor Leo Burnett/Orange Improliga/Orange Slovensko, a.s.
Strieborná EFFIE neudelená
Bronzová EFFIE:
- Istropolitana Ogilvy/Pappardelle/Slovak Telekom, a.s.
- Wiktor Leo Burnett/Orange Street Art Gallery/Orange Slovensko, a.s.
Na shortliste aj:
- Istropolitana Ogilvy/Volanie na ulicu/Slovak Telekom, a.s.
- Istropolitana & Zaraguza/Podeľte sa o úspech/Slovak Telekom, a.s.
- Mediaedge:cia/T- Mobile (Mobilný Internet sponzoring Česko Slovenská Superstar)/Slovak Telekom, a.s.
F. Dobročinný marketing (sociálne a ekologické kampane)
EFFIE neudelené
O EFFIE: Slávnostné vyhlásenie výsledkov EFFIE 2011 sa konalo v bratislavskom hoteli Double Tree by Hilton. Súčasťou programu bol aj HNClub na tému Efektivita komunikácie.
Organizátorom EFFIE je Klub reklamných agentúr Slovenska a Hospodárske noviny. Hlavným partnerom aktuálneho ročníka bol GfK, partnerom Double Tree by Hilton, odborným garantom Strategie a mediálnym partnerom Hospodárske noviny. Predsedom poroty bol tento rok Peter Mažerik z Tatra Banky.
Zdroj: Erika Brindzová, Stratégie

