Namiesto politických hesiel náznak konšpiračných teórií. Nový slovenský film sa promuje guerillou.
Viaceré volebné billboardy v Bratislave sú prelepené. Na približne 80 plochách sa namiesto politických posolstiev objavilo slovo "Spiknutie". A to v rovnakej grafickej úprave, v akej je aj logo nového rovnomenného slovenského filmu.
Ako pre Stratégie.sk povedal producent, scenárista a režisér filmu Spiknutie Roman Lazar, oficiálne ide o "aktivitu neznámych občianskych aktivistov". "Dá sa povedať, že ide o skutočnú guerilla kampaň, možno jedinú, ktorá bola spojená aj s nejakým brandom a nebola iba akousi ponáškou," dodal.
Agentúra Effectivity, ktorá je spoluautorom kľúčového vizuálu filmu, pre Stratégie.sk uviedla, že za guerillou nestála. Podľa Lazara túto časť kampane nerealizovali ani billboardové spoločnosti, ale nezávislí ľudia, čo sa venujú streetartovým happeningom.
Podľa Lazara bude uvedenie filmu Spiknutie sprevádzať viacero promoaktivít. "Svojou bizarnosťou a špecifickou morálkou však Spiknutie pravdepodobne nebude na Slovensku prijaté s nadšením. Je to film pre odváznych ľudí a preto aj promo jeho premiéry musí byť odvážne," myslí si. Sú to tieto aktivity:
- akcia "Zaplať za film vlastnou krvou" v spolupráci s core4: ľudia, čo 23. marca darujú v nákupnom centre Eurovea krv, dostanú lístky na premiéru zadarmo
- synergia s Máriou Čírovou: naspievala soundrack a tvorcovia filmu je za to natočili videoklip
- PR protagonistov a členov štábu (napríklad Alexandra Kotvanová alebo Beatrix Dollinger)
Film má aj klasickú kampaň. Stojí za ňou agentúra Effectivity. Viac informácií o kampani.
Prelepené billboardy politických strán
Originálny billboard filmu Spiknutie
Zdroj: Ivan Krasko