StoryEditor

Slovenská sporiteľňa a Tatra banka merajú návštevnosť webov pomocou gemiusTraffic 2.0

11.04.2012, 00:00

GemiusTraffic 2.0 poskytne bankám informácie o tom, akí užívatelia navštevujú ich web a jeho jednotlivé sekcie.

Dve popredné slovenské banky, Slovenská sporiteľňa a Tatra banka, implementovali na svojich weboch webanalytický nástroj gemiusTraffic 2.0, ktorý poskytuje prevádzkovateľom webov informácie o správaní ich užívateľov. Výskumný nástroj od spoločnosti Gemius ponúka bankám spoľahlivé dáta o návštevnosti ich internetových portálov a pomáha optimalizovať obsah webu a online marketingovú komunikáciu.

gemiusTraffic 2.0 poskytne bankám informácie o tom, akí užívatelia navštevujú ich web a jeho jednotlivé sekcie, napríklad konkrétne finančné produkty, nástroje pre zriadenie účtu online, úverové kalkulačky či aplikácie pre mobilné zariadenia. Vďaka tomu banky zistia, o čo majú ich klienti najväčší záujem, a môžu tak svoje online služby a celý portál pravidelne vylepšovať.

Screen shot rozhrania - dashboard

Screen shot rozhrania – návštevy podľa výrobcov mobilných zariadení

Výsledky výskumu sa dodávajú periodicky a dokážu tak monitorovať nielen aktuálnu situáciu, ale tiež trendy v správaní internetových užívateľov. Vďaka tomu je možné okamžité overenie efektivity komunikačných aktivít banky. Veľmi jednoduchá implementácia nástroja je založená na vložení meracích skriptov do zdrojového kódu webu, čo umožňuje zhromažďovanie informácií o jeho návštevníkoch vďaka technológii cookies. Výsledky výskumu sú dostupné na webovom rozhraní v podobe prehľadných grafov a tabuliek.

gemiusTraffic 2.0 sa od konkurenčných nástrojov odlišuje svojou filozofiou zameranou na maximálnu slobodu užívateľa pri definovaní reportov. Ich počet je tak obmedzený len potrebami klienta. Navyše je možné prepojiť dáta získané pomocou gemiusTraffic 2.0 s databázou panelistov z prieskumu AIMmonitor a klientovi doručiť informácie o počte reálnych užívateľov, ktorí stránku navštívili ako aj ich sociodemografických ukazovateľoch (vek, pohlavie, vzdelanie, ...). 

„Cieľom oboch bánk bolo predovšetkým vylepšenie online marketingovej komunikácie a vďaka tomu získanie nových klientov. Tieto ciele im pomáhame naplniť prostredníctvom nástroja gemiusTraffic. Ponúkli sme im technologicky pokročilý a zároveň spoľahlivý nástroj, ktorý by im ponúkal informácie o správaní užívateľov na ich weboch a pritom bol jednoduchý na použitie a poskytoval kvalitné a vierohodné výsledky”, hovorí Tomáš Gregor, Country Manager spoločnosti Gemius Slovakia.

Existujúci a potenciálni klienti navštevujú nielen pobočky bánk, ale stále častejšie aj ich webové stránky, kde nájdu všetky dôležité informácie o službách. Preto je pre  banku obzvlášť dôležité správne zacielenie webového portálu na ich klientov. „V čase silnejúcej dôležitosti digitálnych médií je potreba sledovať výkonové parametre aj tohto komunikačného kanála stále dôležitejšia a z toho dôvodu si ceníme prínos, ktorý nám nástroj gemiusTraffic2 prináša. gemiusTraffic2 nám pomohol presnejšie identifikovať pohyb klientov po našich webstránkach, odhaľovať jej slabšie miesta a samozrejme mať  aj všeobecný prehľad základných KPI’s stránky v reálnom čase. Nasadením tohto nástroja vieme presne určiť, ako ktorá komunikačná aktivita bola úspešná a akým pomerom sa nám náklady vrátili. Výhodou prostredia je možnosť sledovať rôzne naše webstránky pod jedným účtom, novšia verzia nástroja gemiusTraffic 2.0 nám prináša aj ďalšie možnosti, sledovanie jednotlivých parametrov ešte jednoduchšie ako to bolo doteraz“, popisuje výhody nástroja gemiusTraffic 2.0 Roman Delikát, oddelenie komunikácie, zo Slovenskej sporiteľne.

Prednosti gemiusTraffic 2.0 oceňuje tiež Michal Dodok, oddelenie komunikácie a stratégie značky, Tatra banka: „Gemius Traffic nám dáva odpovede na otázky, čo návštevníci webu hľadajú na našich webstránkach, čo ich zaujíma najviac a či sú pre nich tieto informácie zrozumiteľné. Všetko toto sú dôležité parametre, ktoré vieme ďalej využiť na prípravu webových riešení šitých na mieru.”

V dnešnej dobe sa internet stáva stále dôležitejším informačným kanálom. Banky sa snažia sledovať najnovšie trendy a využívajú všetky komunikačné kanály pre oslovenie svojich klientov. Preto potrebujú nástroj, ktorý by im pravidelne poskytoval informácie o správaní užívateľov na webe a o tom, ktoré jeho sekcie navštevujú najčastejšie, čo im umožní optimalizovať marketingovú komunikáciu a lepšie sa zamerať na cieľovú skupinu klientov.“  

Zdroj: Gemius

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2025 07:18