Liga proti rakovine spúšťa boj proti fajčiarskym návykom v rodine s deťmi a mladých ľudí. Nadviazať tak chce na odkaz Európskej únie „Ex-fajčiari sú nezastaviteľní“.
Edukačne ladená kampaň s headlinom „Neodfajčite im detstvo!“ má za cieľ apelovať na rodičov, aby si uvedomili, aký silný vplyv má na deti fajčiar v rodine. Kampaň chce zdôrazniť to, že v prípade, ak sa v rodine fajčí, dieťa už od malička získava nesprávne návyky.
Liga proti rakovine pri výbere kampane vychádzala z reálnych poznatkov, získaných v komunikácii s mladými ľuďmi – žiakmi základných a študentmi stredných škôl. Väčšina z nich pri prednáškach o škodlivých účinkoch fajčenia a o zdravom životnom štýle „prezradila“, že najviac ich pri rozhodovaní o fajčení ovplyvnilo to, že fajčia rodičia a ostatní rodinní príslušníci.
Prostredníctvom kampane chce Liga proti rakovine osloviť nielen rodičov detí, ale aj mladých ľudí – budúcich rodičov, mladé ženy a dievčatá – teda matky a budúce matky a tiež tehotné ženy.
Aktivity LPR v boji proti fajčeniu:
Workshop študentov onkologickej výchovy - trojdňový workshop pre 100 študentov a pedagógov z celého Slovenska sa uskutoční od 20.-22. októbra v Bratislave. Jeho nosnou témou bude práve škodlivosť fajčenia a postoj mladých ľudí k fajčeniu Svoj príbeh i motiváciu prečo prestať fajčiť príde študentom priamo na workshop porozprávať Slavomír Hnatič - slovenská tvár kampane „Ex-fajčiari sú nezastaviteľní“.
Spojenie mladých prostredníctvom Facebooku - prostredníctvom aplikácie umiestnenej v období od 17.–21. októbra na niektorých slovenských portáloch sa užívatelia prostredníctvom Facebooku prihlásia k myšlienke prestať fajčiť a stanovia si svoju vlastnú výzvu – byť aspoň jeden deň bez cigarety.
TV spot kampane:
Vizitka kampane:
Reklamná agentúra: Sofian, kreatívne štúdio
Creative director: Tibor Eliot Rostas
Copywriter: Tibor Eliot Rostas
Art director: Ivan Galanský
Réžia: Marian Villaris
Hudba: Tibor Eliot Rostas
3D a postprodukcia: Vertex Creation
Zvuk: Opona Studio
Account manager: Michal Halmeš
Zdroj: Erika Brindzová, Stratégie