V tomto ročníku bodovalo aj Slovensko. Agentúra Wiktor Leo Burnett mala niekoľko nominácií z Portorože. Za print s názvom "Chorvátsko" zo série Dobre vypovedaná pravda pre cestovné poistenie poisťovne Union, sériu "Retro" printov pre Quatro a PR projekt "Šťastný puk" pre Orange Slovensko.
Práve “Šťastný puk” bol jedným z troch najlepších PR projektov v kategórii Best of Media.
"Šťastný puk" tak po Striebornom bubne v Portoroži, Shortliste na Eurobeste, zlate z festivalu Golden Hammer a shortliste na Zlatom klinci priniesol značke Orange Slovensko ďalší kreatívny úspech. "Ďakujeme za príležitosť byť pri tom," uzatvára sumár kreatívnych úspechov tohoto projektu Peter Kačenka, executive creative director Wiktor Leo Burnett.
Porota zo všetkých nominovaných prác vybrala 126 shortlistov, pričom len 17 z nich bolo udelených prácam nominovaným z festivalu Golden Drum.
Filozofiou festivalu CUP je porovnať výsledky štyroch najprestížnejších regionálnych festivalov sveta, ADC*Europe, Golden Drum, ADFEST a PIAF.
"Táto súťaž je jedinečná tým, že v nej porota posudzuje lokálnu kreativitu podľa globálnych štandardov s dôrazom na ideu Genius loci. To by sa mohlo zdať ako nevýhoda, no víťazné práce ukazujú, že tento pohľad je relevantný. Lokálne inovácie či lokálne insights sú pre každý trh dôležité, no nakoniec nápad - čistá idea musí byť zrozumiteľná kdekoľvek na svete," hovorí Adrian Botan, Regional Creative Officer pre CEE McCann Erickson a Partner a Executive CD, McCann Erickson, Rumunsko.
Zdroj: Stratégie, 2012