Najúspešnejšou agentúrou roka 2011 sa stala agentúra Wiktor Leo Burnett (WLB). Na druhé miesto postúpila agentúra agentúra Vaculík Advertising, ktorá o 8 tisícin bodu predbehla tretiu agentúru Istropolitana/Ogilvy.
Súťaž Á-čko – o najúspešnejšiu agentúru roka každoročne vyhlasujú Stratégie v spolupráci s KRASom. O konečnom umiestnení v celkovom poradí rozhoduje obrat agentúry podľa rebríčka TOP TAAS a výsledky súťažiach kreativity a efektivity.
MUW Saatchi & Saatchi neobhájila prvenstvo z posledných dvoch ročníkov Á-čka. Aj napriek tomu zostáva svojim vlaňajším výsledkom 5225 bodov rekordérom v počte získaných bodov v jednom ročníku súťaže za kreativitu a efektivitu. Tohtoročný víťaz Wiktor Leo Burnett dosiahol v aktuálnom ročníku 4083,49 bodov (počítaných už podľa novej metodiky). Skokanom roka sa stala digitálna agentúra Triad Advertising, ktorá sa po Grand Prix na Zlatom klinci sa dostala aj do prvej desiatky a poskočila o 6 miest. Najväčší ústup z pozícií zaznamenala agentúra MUW Saatchi & Saatchi, ktorá sa prepadla o 3 miesta, rovnako, ako agentúra Respect APP, ktorá sa nedostala do prvej desiatky.
Poradie v hodnotení o Najúspešnejšiu agentúru roka 2011:
Poradie |
Agentúra |
Poradie |
Zmeny poradia |
1. |
Wiktor Leo Burnett |
3. |
+2 |
2. |
VACULÍK ADVERTISING |
4. |
+2 |
3. |
Istropolitana/Ogilvy |
2. |
-1 |
4. |
MUW Saatchi & Saatchi |
1. |
-3 |
5. |
Jandl, marketing a reklama |
5. |
- |
6. |
Mayer/McCann Erickson |
6. |
- |
7. |
Effectivity |
10. |
+3 |
8. |
MARK/BBDO Bratislava |
7. |
-1 |
9. |
ROKO |
8. |
-1 |
10. |
TRIAD, advertising |
16. |
+6 |
11. |
LOWE GGK |
13. |
+2 |
12. |
Respect APP |
9. |
-3 |
13. |
Progress Promotion Bratislava |
14. |
+1 |
Zdroj: Mária Dzureková, Stratégie