Európa môže predbehnúť Ameriku, ktorá rastie pomalšie.
Európa môže už čoskoro predbehnúť USA v objemoch výdavkov na online reklamu,. Celkovo by v nej tento rok malo pretiecť 25 miliárd eur, kým v USA len 24,5. "Európa sa najväčším trhom online reklamy môže stať do konca roka," povedal na včerajšom IAB večeri v Bratislave šéf IAB Europe Alain Heureux.
Výdavky na online reklamu (v mld. eur)
zdroj: IAB
| 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | |
|---|---|---|---|---|
| Európa | 15,3 | 17,7 | 21 | 25 |
| USA | 17,1 | 19,6 | 22 | 24,5 |
| Čína | 3 | 2,5 | 6 | 12 |
IAB Europe na stretnutí so slovenskými partnermi predstavila svoje ďalšie plány. Naďalej sa chce sústrediť na oblasti regulácie, vzdelávania, informovania a vzájomnej podopory, respektíve výmeny informácií medzi členskými krajinami. Podľa Heureuxa je dôležitá nielen spolupráca IAB so zákonodarcami na úrovni Európskej únie, ale aj na národnej. Ako príklad uviedol práve Slovensko, kde sa zmenila vláda. Za dôležitú označil aj samoreguláciu: "Snažíme sa ju presadzovať," tvrdí. Najnovšou iniciatívou je oblasť cielenej reklamy; do konca júna by malo mať 80 % takýchto reklám špeciálny znak a odkaz na web, kde sa môžu ľudia dozvedieť viac o targetovaní reklám a prípadne sa vyňať z databáz.
Zdroj: Ivan Krasko

