StoryEditor

Google upravil „privacy policy“ napriek varovaniu Európskej únie

29.02.2012, 23:00

Únia upozorňuje, že nové zmeny v ochrane osobných údajov môžu vážne porušovať legislatívu. Google napriek tomu trvá na svojom. Aktualizované o vyjadrenie.

Vyhľadávací gigant sa snaží, aby mohol používať informácie o užívateľoch získané na jednej platforme i pre iné platformy. Upravil preto svoje „privacy policy“ pravidlá. Informuje BBC.

Cieľom je lepšie cielenie reklamy a lepšie výsledky vo vyhľadávaní. V praxi ide o to, že, ak Google zistí vaše preferencie v rámci služby Gmail, použije ich aj pre svoje ďalšie služby – YouTube či Blogger.

Aktívne sa do procesu zapojil regulátor vo Francúzsku a rozpútal tak celoeurópsku debatu. Spochybňuje legitímnosť zmien. Poukazuje na to, že implementácia novej politiky nemusí byť v súlade s európskou legislatívou na ochranu užívateľov a vážne sa tak môžu porušovať stanovené pravidlá. Regulátor požiadal o pozastavenie zmien. Podľa neho celá záležitosť ešte potrebuje hlbšie prešetrenie.  

Google zaujal obrannú pozíciu. Podľa spoločnosti zmeny v narábaní s údajmi prinesú výhody pre užívateľa, ktorý takto dostane reklamné správy ešte viac špecifikované jeho potrebám. Pozastaviť zmeny odmietol, k ich aplikácií došlo už dnes.

„Hlavným cieľom je zjednodušenie zásad ochrany osobných údajov, ktoré umožní používateľom vytvoriť jednoduché a intuitívne prostredie naprieč službami Google. Naďalej platí, že osobné údaje našich používateľov nebudeme bez povolenia ďalej zdieľať. Voči používateľom sme maximálne transparentí a dávame im plnú kontrolu nad svojimi osobnými údajmi. Sme presvedčení, že naše zjednodušené a transparentné pravidlá ochrany osobných údajov sú v súlade so všetkými európskymi zásadami a taktiež sa riadia pokynmi, ktoré boli vydané podľa Článku 29 Pracovnej Skupiny v roku 2004, “ objasňuje Anthony House, Central Policy Team Manager, Google.

Objavovať sa začali aj otázniky nad tým, či Google neuprednostňuje reklamné účely pred užívateľskou ochranou. Je známe, že vyhľadávací gigant využíva formy cielenia, v ktorých priamo participujú záujmy užívateľov. Teraz budú jednotlivé aktivity užívateľov na google platformách vzájomne prepojené. A tak sa môže stať, že, ak hľadáte recept na buchty, video o varení vám ponúkne aj YouTube.

Aby Google pripravil svojich fanúšikov na nasledujúce zmeny, poskytol im k tomu bližšie informácie. Aj v tomto prípade sa objavili výčitky, že Google nerobí dostatočné opatrenia k tomu, aby informoval svojich užívateľov.
 
Stihli sa už objaviť aj prvé návody na to, ako nebyť do „sledovania“ zapojení a zabrániť tomu, aby bola vaša „browsing history“ zaznamenávaná. Stačí sa nalogovať na google.com/history.

Zdroj: er

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. jún 2025 21:56