StoryEditor

Matka UPC na Slovensku rástla, pomohol internet a telefón

22.02.2012, 23:00

Počet zákazníkov je však stabilizovaný aj pri televíznych službách. Ku koncu roka siahal takmer k 260 tisícom.

Spoločnosť Liberty Global, ktorá je na Slovensku prítomná cez značky UPC a freeSAT, si polepšila. Ku koncu roku mala u nás takmer 400 tisíc zákazníckych zmlúv (RGU).

Liberty Global sa podarilo stabilizovať v televíznom segmente. Kým v minulosti tu strácala klientov, pretože úbytok "analógových" bol väčší než prírastok "digitálnych", teraz zaznamenala 0,3-percentný nárast oproti koncu 3. kvartálu 2011. Aj keď kvartálne stratila v analógu takmer 9 tisíc klientov, vykompenzovala to digitálna káblovka a satelit. Darí sa jej to už dva kvartály po sebe, predtým v TV segmente strácala.

Pre jej satelitnú službu išlo o prvý kompletný štvrťrok, kedy vystupovala pod názvom freeSAT. K rebrandingu z UPC Direct došlo v septembri. Manažment to zdôvodňoval tým, že chcú byť "mimoriadne konkurencieschopní na trhu" a očakávajú rast predplatiteľov. Jeho tempo bolo v poslednom kvartáli 2011 približne rovnaké ako pri digikáblovke.

Digitálna káblovka rastie spomedzi všetkých TV služieb UPC z dlhodobého hľadiska najrýchlejšie. Aktuálne sa blíži k hranici 110 tisíc predplatiteľov. Pritom cez 50 tisíc sa dostala len v 3. kvartáli 2009. Aj vďaka tomu, že UPC robí aktívnu podporu prechodu analógových klientov na digitál, je dnes ich počet vyšší než pri analógu. V Česku je tento rozdiel dlhodobo väčší, aktuálne tam má analógovú káblovku UPC 81 800 klientov a digitálnu až 421 600.

Ku koncu roka 2011 malo Liberty Global na Slovensku 395 700 zmlúv, čo je o takmer 12 tisíc viac než kvartál predtým. Darilo sa jej v internetovom segmente, kde dosiahla počet 87 500 klientov (nárast oproti Q3 o vyše 5 tisíc), a pri pevných linkách. Tú od UPC malo ku koncu roka doma 48 900 ľudí (nárast o takmer 6 tisíc).

Počet predplatiteľov služieb Liberty Global na Slovensku ku koncu roka 2011
(v zátvorke posun oproti koncu 3. kvartálu 2011)

analógová káblovka 102 400 (- 8,0 %)
digitálna káblovka 109 400 (+ 6,7 %)
digitálny satelit (freeSAT) 46 700 (+ 6,4 %)
MMDS 800 (- 11,1 %)

TV segment spolu 259 300 (+ 0,3 %)
Liberty Global spolu 395 700 (+ 3,1 %)

Aktuálne má UPC k svojim službám v médiách kampaň. Jej tvárou je bývalý moderátor Jozef "Jopo" Poláček a stojí za ňou reklamná agentúra KuulR. V Česku aktuálne štartuje kampaň tiež. Hlavným "aktérom" u našich západných susedov je herec Saša Rašilov, reklamnou agentúrou draftfcb. Viac na webe Marketing & Media.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. december 2025 13:18