Známy tv spot na Kofolu Extra Bylinkovú, v ktorom má profesorka pomer so študentom, označil už aj český samoregulačný orgán za neetický.
„Predmetná reklama zobrazuje jav, ktorý môže byť vnímaný ako neprijateľný a nezodpovedný,“ uvádza v rozhodnutí arbitrážna komisia českej Rady pre reklamu. Niekoľko sťažností, ktoré Rada dostala, boli tak označené za opodstatnené a reklamu vyhodnotila za porušujúcu Etický kódex.
Obhajoba spoločnosti Kofola znie: „Reklama nie je samoúčelná a bežný spotrebiteľ ju rozhodne nemôže vnímať ako reklamu akýmkoľvek spôsobom poburujúcu, nemravnú alebo dokonca schvaľujúcu neetické správanie sa, keďže prehnanosť deja je tu zrejmá.“ Spoločnosť tiež odmieta obvinenia, že by išlo o znevažovanie pozície učiteľa a jeho autority.
Rovnako v novembri rozhodla i Rada pre reklamu na Slovensku, keď obdržala 24 sťažností od fyzických osôb. U nás spoločnosť Kofola spot na odporúčanie arbitrážnej komisie stiahla. Následne ho nahradila klasickým „prasiatkovským.“ „Rozhodnutie RPR rešpektujeme. Naším cieľom nie je poburovať alebo urážať. Kofola iba pokračuje v komunikácií v duhu jej sloganu Keď ju miluješ, nie je čo riešiť,“ vyjadrila sa pre Stratégie Hana Nováková, PR manager, Kofola ČeskoSlovensko (viac Stratégie, 12/2011).
Zdroj: Stratégie