StoryEditor

Aj na Facebooku sa dá šikovne skryť. Viete ako?

08.03.2012, 23:00

Chce sa niekto silou-mocou zviditeľniť na vašom Facebooku? Prečo nie. Dá sa to urobiť aj tak, aby mal minimálny zásah. Účastníci seminára Internetový marketing od A po Z už tento trik poznajú.

Marketingový konzultant Ján Šifra na Internetovom marketingu od A po Z predstavil svoje tipy, čo na Facebooku funguje a čo nie. Mimoriadne dôležitý je čas publikovania postov: suverénne najlepšie to podľa neho zaberá po 20. hodine. A ešte lepšie v nedeľu večer: „Vtedy má veľa ľudí nedostatok "vitamínu I" a vracia sa k internetu,“ hovorí. Ak na vás tlačia partneri, aby ste ich na vašom Facebooku spropagovali a vám sa do toho priveľmi nechce, aj na to existuje riešenie. Postovať v piatok podvečer alebo v sobotu: vtedy je Facebook podľa Šifru najmŕtvejší.

Najlepšie časy na postovanie podľa skúseností Jána Šifru:

  • ráno 8:00 – 9:15
  • pred obedom od 11:30
  • poobede od 12:30
  • okolo 17:00
  • okolo 20:00

Dobré príklady: Tatra banka a Markíza

Ísť na Facebook s veľkým rozpočtom, alebo sa spoliehať, že komunita vás objaví sama a spontánne? Šifra preferuje strednú cestu, ktorú zvolil aj pri svojom e-shope s bicyklami Modrofúz: „Zdá sa, že to môže rásť prirodzene, organicky. No pri algoritmoch, s akými Facebook pracuje, je problém bez reklamy získavať ľudí. Mne sa osvedčilo dať aspoň 50 eur mesačne na reklamu.“

Na slovenskom Facebooku sa mu pozdávajú dva príklady: Tatra banka a Markíza. Tatra banka išla finančne náročnou cestou – prakticky každý mesiac spúšťa nejakú novú FB aplikáciu. Kľúčová je však podľa neho obsahová stratégia, a tú má banka jasnú. Markíza zase stavia na zamestnancoch, ktorí sa chcú prezentovať. „Zoberme si takého redaktora Mareka Vnenčáka – tiež má jasne danú obsahovú stratégiu na Facebooku, pokrýva tatranský región. Ľudia na to dobre reagujú a zapájajú sa.“ Samotná televízia má dnes vyše 36 tisíc facebookových fanúšikov, čo je aj zásluhou kampane. Dnes sú podľa Šifru v ideálnej kondícii: „Dobre komunikujú s ľuďmi, dokonca z nich dokážu ťahať zaujímavé témy.“

Eventy, obrázky a jasné myšlienky

Ako odznelo na seminári, pri komunikácii na Facebooku treba ovládať základné pravidlá: pridávať obrázky k statusom, komunikovať vždy iba jednu myšlienku, škrtať nezmyselné frázy typu „limitovaná ediícia“ a používať jednoduché slová, nemazať príspevky a najmä netváriť sa, že všetci na Facebooku sú naši najlepší, osobní priatelia. Nad statusmi netreba rozmýšľať, prvý význam je spravidla ten „naj“.

Ozajstné majstrovstvo na Facebooku však podľa Šifru nespočíva len v internetovej komunikácii. Môže to byť aj o kontakte zoči-voči. „Každý by mal mať komunitnú akciu a s najvernejšími fanúšikmi sa stretnúť,“ myslí si Šifra. Pri Modrofúzovi mu to fungovalo.

Seminár Internetový marketing od A po Z organizovali Stratégie a Hospodárske noviny. Program zostavil Ján Šifra, ktorý spolu s ďalšími odborníkmi na internet vybral šesť tém zo šiestich celodenných seminárov. Partnermi seminára bol Hotel Chopin, mediálnymi partnermi Etarget a web2media.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. jún 2025 02:31