Joj bola upozornená na porušenie zákona, Markíza dostala aj pokutu 3 319 eur.
Reklama na Kofolu Extra Bylinkovú, zobrazujúca "románik" učiteľky aj jej študenta, nemala byť na slovenských obrazovkách. Rada pre vysielanie a retransmisiu dnes rozhodla, že Joj a Markíza jej vysielaním porušili zákon. Podľa zástupcov rady si televízie nesplnili zákonnú povinnosť, aby vysielaná reklama bola slušná.
Joj sa podobného prečinu dopustila prvýkrát, obišla preto iba s upozornením na porušenie zákona. Markíza pochybila opakovane, preto dostala aj pokutu 3 319 eur.
Spot v minulosti označili za neetický aj české a slovenské samoregulačné orgány. „Predmetná reklama zobrazuje jav, ktorý môže byť vnímaný ako neprijateľný a nezodpovedný,“ uvádza v rozhodnutí arbitrážna komisia českej Rady pre reklamu. „Reklama nie je samoúčelná a bežný spotrebiteľ ju rozhodne nemôže vnímať ako reklamu akýmkoľvek spôsobom poburujúcu, nemravnú alebo dokonca schvaľujúcu neetické správanie sa, keďže prehnanosť deja je tu zrejmá,“ reagovala vtedy Kofola. Viac informácií.
http://youtu.be/4T1iPn4tjcM
Zdroj: Ivan Krasko

