Reklama "Sprinter – Mercedes medzi dodávkami" nie je v rozpore s Etickým kódexom, rozhodla Rada pre reklamu.
Rada pre reklamu na poslednom rozhodnutí rozhodla, že kampaň "Sprinter – Mercedes medzi dodávkami" nie je v rozpore s jej Etickým kódexom.
Podnet podala konkurenčná spoločnosť Peugeot Slovakia. V sťažnosti uviedla, že reklama "nespĺňa pravidlá zdravej hospodárskej súťaže" a v rozpore s kódexom je aj preto, že "okrem hrubého znevažovania konkurencie obsahuje aj xenofóbne narážky".
- Prečítajte si o spornej reklame: Talianske dodávky sú na pizzu, tvrdí Mercedes-Benz
Stanovisko Arbitrážnej komisie RPR: "Reklama neporovnáva konkrétne produkty a ani neznevažuje konkurujúceho súťažiteľa. V reklame je využitý motív humorného nadsadenia a prípustnej hyperbolizácie. Humorné ladenie reklamy je umocnené textom, ktorý je nahovorený akcentom typickým pre jednotlivé krajiny a využíva motív národných kuchýň. Text reklamy neobsahuje žiadne dehonestujúce slová, nadávky alebo urážky. Použitie termínov „na pizzu“ a „ na šalát“, voči ktorým pravdepodobne smerujú námietky sťažovateľa nie je možné brať doslovne, ale je potrebné ich vnímať v kontexte cieľa reklamy, ktorou chcel zadávateľ zábavným spôsobom komunikovať produkt."
Zdroj: Ivan Krasko