StoryEditor

Peugeot so sťažnosťou na reklamu Mercedes-Benz neuspel

16.04.2012, 00:00

Reklama "Sprinter – Mercedes medzi dodávkami" nie je v rozpore s Etickým kódexom, rozhodla Rada pre reklamu.

Rada pre reklamu na poslednom rozhodnutí rozhodla, že kampaň "Sprinter – Mercedes medzi dodávkami" nie je v rozpore s jej Etickým kódexom.

Podnet podala konkurenčná spoločnosť Peugeot Slovakia. V sťažnosti uviedla, že reklama "nespĺňa pravidlá zdravej hospodárskej súťaže" a v rozpore s kódexom je aj preto, že "okrem hrubého znevažovania konkurencie obsahuje aj xenofóbne narážky".

Stanovisko Arbitrážnej komisie RPR: "Reklama neporovnáva konkrétne produkty a ani neznevažuje konkurujúceho súťažiteľa. V reklame je využitý motív humorného nadsadenia a prípustnej hyperbolizácie. Humorné ladenie reklamy je umocnené textom, ktorý je nahovorený akcentom typickým pre jednotlivé krajiny a využíva motív národných kuchýň. Text reklamy neobsahuje žiadne dehonestujúce slová, nadávky alebo urážky. Použitie termínov „na pizzu“ a „ na šalát“, voči ktorým pravdepodobne smerujú námietky sťažovateľa nie je možné brať doslovne, ale je potrebné ich vnímať v kontexte cieľa reklamy, ktorou chcel zadávateľ zábavným spôsobom komunikovať produkt."

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. júl 2025 04:11