Pri voľbách skúša novinky – hry či facebookové aplikácie. Tie majú pomôcť webu aj v bežnej prevádzke.
Tretí najnavštevovanejší slovenský web sme.sk (v decembri 1,5 milióna RU) pripravuje k parlamentným voľbám sedem projektov. Okrem tradičných spravodajských sekcií aj novinky ako flashovú hru či facebookovú aplikáciu.
Ako povedal pre Stratégie.sk hlavný projektový manažér Sme.sk Radoslav Augustín, týmito novinkami si chcú pri voľbách otestovať veci, ktoré by potom mohli použiť aj v bežnej prevádzke Sme.sk. Reakcie na ne budú analyzovať.
Spravodajské aktivity Sme.sk (kompletný zoznam v tlačovej správe) nemajú primárne viesť k rastu návštevnosti. "Zvýšiť nám čísla spravodajstva môžu najmä tí, ktorí značku Sme nemajú radi a nechodia k nám na správy. Tí zavítajú najmä v prípade nečakaných udalostí šokujúceho rázu, pretože vedia, že u nás sú tie udalosti rýchlo a kvalitne pokryté. Voľby nie sú ten typ udalosti," tvrdí Augustín. Dodáva, že zvýšenie návštevnosti voľby môžu priniesť, ale nepôjde o zásadné nárasty. "Metrika mesačnej návštevnosti je postavená tak, že stačí, aby užívateľ prišiel na naše weby jedenkrát, a už je jeden náš RU. My týchto ľudi už máme a i sebelepším spravodajstvom ich viac neprilákame."
Voľbám sa venujú prierezovo všetky mienkotvorné médiá. Konkurenčné Hospodárske noviny spolu s redizajnom spustili samostatnú webovú volebnú sekciu s anketami, kandidátkami, volebnými programami, komentármi HN, aktuálnymi preferenciami či správami. Viac na HNonline.sk.
Zdroj: Ivan Krasko

