StoryEditor

Nikto nepatrí do starého železa

05.10.2011, 00:00

Odkazuje 2. ročník kampane pre Lienku pomoci. Kampaň otvára diskusiu o senioroch a mení
myšlienkové stereotypy verejnosti vo vnímaní starších ľudí a staroby vôbec.

Ambasádormi druhej vlny projektu sa stal majster Ladislav Chudík, Dominika Cibulková a Lukáš Latinák. „Našou snahou je dostať seniorov do centra našej pozornosti. Chceme klásť otázky ohľadne našich postojov k seniorom,” hovorí Vladislav Matej, výkonný riaditeľ nadácie SOCIA organizujúcej zbierku. „Po veľkom úspechu 1. ročníka kampane si ceníme, že sa Socia opäť rozhodla pre spoluprácu s nami. Je pre nás veľkou cťou, že projekt podporil aj majster Ladislav Chudík. Pre spoluprácu sme znovu oslovili aj Dominiku Cibulkovú a Lukáša Latináka. Všetci pomohli bez nároku na honorár. Kampani prepožičali svoje tváre a hlasy, aby upozornili na silu posolstva. Tento rok sme sa zamerali na prirodzenú obavu každého z nás: Čo s nami bude, keď zostarneme? Nikto nechce mať pocit, že je tu navyše a nepotrebný. Tak sme prišli na koncept: Nikto nepatrí do starého železa,“ vysvetľuje Simona Bubánová, Managing Director agentúry Creative Department, ktorá realizuje kampaň k zbierke Lienka pomoci a dodáva: „Snáď každý premýšľa nad tým, ako bude vyzerať, keď jeho tvár pokryjú vrásky. Vytvorili sme facebookovskú aplikáciu Zub času, ktorá pri vložení súčasnej fotografie simuluje výzor v starobe. Vznikla tak zaujímavá nadstavba k projektu. Podporuje myšlienku, že naozaj nikto nepatrí do starého železa.“ Na druhej strane má kampaň ambíciu osloviť verejnosť všetkých vekových kategórií. Mladším priblížiť realitu starnutia ako prirodzeného procesu. Strednej generácií pripomenúť zodpovedný prístup k seniorskému veku svojich rodičov a aj svojej vlastnej budúcnosti. Seniorov povzbudiť a motivovať k aktívnemu prístupu k životu. Počas kampane je pripravených niekoľko sprievodných podujatí. Širšej verejnosti bude určený Deň seniorov trhovisko nápadov a rád pre seniorov a ich blízkych. Uskutoční sa 13. októbra v bratislavskom nákupnom centre Aupark v Petržalke. Téma odbornej konferencie (20. október v Bratislave) bude zameraná na možnosti aktívneho starnutia, ktoré je založené na prevencii závislosti seniorov na sociálnych, zdravotných a iných službách. Základné a materské školy SOCIA oslovila s iniciatívou na zavedenie Dňa starých rodičov (druhá októbrová nedeľa, tento rok 9. 10.). Inšpiráciu našli v iných krajinách a táto iniciatíva je reakciou na potrebu podpory medzigeneračnej solidarity.

 

Vizuály kampane:

Box na zbierku:

Záložka:

Print:

Zdroj: Erika Brindzová, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. jún 2025 05:27