StoryEditor

Reklama počas Oscarov stála 1,7 milióna dolárov za spot

26.02.2012, 23:00

Najväčšími zadávateľmi boli Hyundai a JC Penney.

Včera, 26. februára sa uskutočnil už 84. ročník udeľovania cien filmovej akadémie. Milióny divákov si nenechali ujsť priamy prenos, aby tak uspokojili svoju zvedavosť a túžbu vidieť všetok lesk Hollywoodu. Elitné svetové firmy sa predbiehali v tom, kto zaplatí väčšiu sumu peňazí za to, aby mohol byť spojený s touto prestížnou udalosťou a v reklamných prestávkach počas vysielania propagoval svoje výrobky masovému publiku, predovšetkým ženám.
„Vysoká sledovanosť televíznych eventov zaujíma stále veľa divákov a Oscar prišiel len pár týždňov po najsledovanejšom Super Bowl v histórii,“ povedal Jon Swallen zo spoločnosti Kantar Media North America. „Zatiaľ čo pokrytie televízií je sústredené predovšetkým okolo terestriálneho vysielania, digitálne platoforsmy a online obsah ponúkajú aj ďalšie spôsoby, ako osloviť širšie publikum oscarových nadšencov.“

V tejto súvislosti uskutočnila agentúra Kantar Media, do siete ktorej patrí aj agentúra TNS Slovakia, monitoring, na základe ktorého pripravila zaujímavé čísla z reklamných príjmov počas udeľovania cien za ostatných desať rokov.

Cena reklamy

Priemerná cena 30 sekundového reklamného spotu na Academy Awards vzrástla za ostatné dva roky, no stále zostáva pod úrovňou z rokov 2008- 2009. Reklama sa v roku 2011 zastavila na úrovni priemerných 1,55 milióna dolárov za 30 sekundový spot a celkové príjmy sa vyšplhali na 74,4 milióna dolárov. Vyššie ceny sa očakávajú v tomto roku, kedy sa odhaduje, že za 30 sekúnd reklamy zaplatia zadávatelia 1,70 milióna dolárov.
Priemerná cena a celkové reklamné príjmy

Top zadávatelia

Medzi top zadávateľov reklamy môžeme považovať len malý počet veľkých spoločností. V roku 2011 tvorili 3 kampane až 40% celkových reklamných príjmov.

Hyundai je exkluzívnym zadávateľom z oblasti automobilového priemyslu už od roku 2009. Bol aj účastníkom v tomto ročníku udeľovania cien spolu s JC Penny, ktorý svoje reklamy propaguje od roku 2002. Niektoré ďalšie firmy vynikajú svojou vernosťou a dlhodobou spoluprácou ako napríklad McDonalds ( od r. 1992) alebo American Express (1993).

Top zadávatelia reklamy 2011

poradie zadávateľ náklady (v mil. USD) reklamný čas (min:sek)
1. Hyundai 10.9 3:30
1. JC Penney 10.9 3:30
3. Coca-Cola 7.8 2:30

Koľko minuli na svoju propagáciu filmy nominované na Oscara v kategórii Najlepší film 2012?

 

Ako už bolo vyššie uvedené, najväčšími zadávateľmi minulého roku boli Hyundai a JC Penney s 10 mil. USD. Pre porovnanie: väčšina filmov nominovaná v kategórii Najlepší film minula na svoju propagáciu menej ako 10 mil. USD.

Zadávatelia – nováčikovia

Za ostatné desaťročie si Academy Awards vytvorilo stabilné jadro trvalých sponzorov. Nízke obraty zadávateľov reklamy ako aj prísne limity na celkovú dĺžku odvysielaného reklamného času skomplikovali prístup niektorých spoločností do reklamného priestoru.

Reklamná recesia z roku 2009 viedla k odstúpeniu stabilných sponzorov a prepadajúci trend sledovanosti prispel k stratám ďalších sponzorov. To vytvorilo príležitosť na nákup reklamného času pre ostatné spoločnosti. V minulom ročníku bolo 31% nováčikov.

Reklamný čas

Ceny akadémie sa vymykajú všeobecnému trendu výplne televíznych programov reklamami. Obchodníkom ponúka menej preplnené prostredie. Pri udeľovaní vysielacích práv akadémia reklamám vymedzuje množstvo komerčného času.

Za ostatných 10 rokov bolo v rámci 1 hodiny národného vysielania 8-10 minút reklamy, pričom napríklad vo vysielaní pohára Super Bowl to bolo 13-14 minút.

Sledovanosť priameho prenosu

V roku 2011 bolo hodnotenie priameho prenosu domácnosťami druhé najnižšie v histórii. Počet divákov klesol za ostatných 10 rokov o 23% a za ostatných päť o 15%. V snahe prilákať divákov a posilniť ich záujem, začlenila televízna spoločnosť ABC v roku 2011do svojho vysielania aj online prvky, ako napríklad internetové vysielanie, ktoré okrem iného  ponúkalo aj  zábery z červeného koberca, tlačových miestností a zo zákulisia. Sociálne siete a mobilné aplikácie boli použité zase preto, aby sa čo najviac priblížili mladým.

Digitálna reklamná stopa

Aj keď je udeľovanie cien akadémie prevažne udalosť televíznej reklamy, existuje aj rad digitálnych marketingových programov, ktoré zarábajú na tejto udalosti a na oscarových nadšencoch.

Televízna spoločnosť ABC je najsilnejším hráčom vo svojej oblasti. Pre oslovenie divákov využíva oba svoje kanály  – televíziu aj online produkciu. ABC zverejňuje displejové reklamy (display ads) na cielených webových stránkach už 3-4 týždne pred samotným slávnostným večerom odovzdávania cien,  aby vzbudila záujem o televízne vysielanie. Tiež využíva platenú vyhľadávaciu reklamnú kampaň, ktorá odkazuje na oficiálne webové stránky Oscars.com, ktorú prevádzkuje. Kľúčovými slovami, ktoré predávajú, sú Oscar a Academia Awards.

ABC predáva širokú paletu formátov grafických reklám na Oscars.com a niektoré spoločnosti si kupujú reklamný priestor na webových stránkach, aby posilnili svoje offline kampane. Napríklad spoločnosť Hyundai bola top zadávateľom na webovej stránke Oscars.com a na ABC Telecast.

Ostatné webové stránky, ktoré venujú svoj obsah Oscarovi, pomáhajú podporiť aj ďalšie reklamné predajné ciele. Sú to stránky o celebritách a stránky venované zábavnému priemyslu, stránky s predpoveďami víťazov, ďalej stránky venujúce sa aktivitám na červenom koberci, alebo aj kritike módy na udeľovaní cien. Weby orientované na gastronómiu zase ponúkajú články s nápadmi a receptami, ako pripraviť párty v štýle Oscarov.

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. máj 2025 14:16