Asociácia komunikačných agentúr (AKA) rozdala ceny v súťaži o najefektívnejšiu reklamu Effie 2011. Najúspešnejšou agentúrou sa stala skupina Ogilvy, ktorá pozbierala päť z celkovo pätnástich udelených cien, z toho tri zlaté. Bodovala aj agentúra Mark BBDO a tiež McCann Erickson.
Admanem, čo je jedno z najprestížnejších individuálnych ocenení v českej reklame, sa stal in memoriam dlhoročný riaditeľ mediálnej agentúry OMD Vladimír Zeman.
Súťaž sa tento rok konala už po pätnástykrát. Prihlásilo sa do nej 28 agentúr s celkom 79 kampaňami, čo je rekordný počet.
Novinkou súťaže bola kategória Malý rozpočet. Tá bola vyhradená kampaniam, ktorých externé náklady nepresiahli milión korún. „Chceme tak dať príležitosť najmä on-line kampaniam,“ uviedol Janoušek. V tejto kategórii zvíťazila Ogilvy Interactive s virálnou kampaňou „Shořela továrnana Fernet Stock.“ Jej základom sa stalo spontánne šírenie šokujúce správy prepojené so súťažnou facebookovou aplikáciou „Pošli panáka.“ „Do hry o fľašu Fernetu sa zapojilo 264 000 unikátnych návštevníkov, ktorí si poslali milión a pol panákov,“ uviedol Janoušek. Predaj fernetu pritom počas kampane vzrástol o 30 %.
Zlatá priečka v tejto kategórii pritom nebola pre Ogilvy Interactive zďaleka jediná. Zlato si odniesla aj v kategórii Sociálny, ekologický a kultúrny marketing s kampaňou „Pomáhat je v módě“ pre Forum darcov, a zaradila sa tak medzi najúspešnejšie agentúry tohtoročnej súťaže. Vedľa nej slávili veľké úspechy s jednou zlatou a jednou striebornou Mark BBDO a Ogilvy & Mather a s dvoma striebornými a jednou bronzovou McCann-Erickson.
Ani pre Stock Plzeň - Božkov ako zadávateľa nebolo zlato v kategórii Malý rozpočet jediným ocenením. Agentúry s kampaňami pre túto spoločnosť získali celkom dve Zlaté a jednu striebornú Effie. Stock Plzeň má tak najefektívnejšie reklamy na českom trhu.
Ocenenie nezískali len komerčné projekty. Zlaté Effie v kategórii Sociálna, ekologický, kultúrne marketing získali agentúry s kampaňami pre Člověka v tísni a Forum dárců.. „Keď pouliční herci vyberali dvadsať korún na charitu a darcu odmeňovali krabičkou, v ktorej bola rovnaká suma peňazí s odkazom - Nabudúce si rozmyslite, komu pomáhate! - nebol to žart, ale popularizácia portálu Daruj správně, zameraného na rozvoj a stimuláciu individuálneho darcovstva,“ odôvodnila porota udelenie zlata za kampaň „Pomáhat je v módě“. Do projektu sa nakoniec zapojilo 185 organizácií, na Facebooku vznikla komunita s 27 000 priaznivcami a prostredníctvom portálu bolo zhromaždených viac ako 10 miliónov českých korún, teda päťdesiatnásobok vložených nákladov. V rovnakej kategórii, ako dve vyššie spomínané kampane, získala ocenenie aj kampaň pre Sčítanie ľudu.
Výsledky Effie 2011:
Potraviny a nápoje:
- Zlatá Effie - Amundsen - Etter distellere! Ogilvy&Mather Stock Plzeň – Božkov
- Stříbrná Effie - Poděbradka - Chorvat, jak se odvaha vyplácí McCann-Erickson Prague
- Stříbrná Effie - Fernet Z Ogilvy&Mather Stock Plzeň - Božkov
- Bronzová Effie - Krušovické referendum Republica Heineken Česká Republika
- Ostatní rychoobrátkové zboží: Ocenění nebyla udělena
Finanční služby:
- Zlatá Effie - NA100PRO Kaspen / Jung von Matt Kooperativa pojišťovna
- Stříbrná Effie - Konto G2 - Jak oslovit maximum studentů pomocí sociálních sítí Euro RSCG Prague Komerční banka
- Bronzová - Effie nebyla udělena
Ostatní služby:
- Zlatá Effie - Chytrá síť VCCP Prague Telefónica O2
- Stříbrná Effie - Lovecká sezona 2010 Mc Cann-Erickson Prague Seznam.cz
- Bronzová Effie - Přibalte si na víkend volání zdarma Young&Rubicam Brands Vodafone Czech Republic
Výrobky dlouhodobé spotřeby:
- Zlatá Effie - Nebyla udělena
- Stříbrná Effie - Jak prodávat prémiové automobily s co nejnižšími náklady Mark / BBDO Mercedes-Benz ČR
- Bronzová Effie - Opel 24 hodin a Lead Management Systém McCann-Erickson Prague Opel Southeast Europe LLC
Malý rozpočet:
- Zlatá Effie - Shořela továrna na Fernet Stock Ogilvy Interactive Stock Plzeň-Božkov
- Stříbrná a bronzová Effie - Nebyly uděleny
Sociální, ekologický, kulturní marketing:
- Zlatá Effie - Skutečný dárek pomáhá Mark / BBDO Člověk v tísni
- Zlatá Effie - Pomáhat je v módě Ogilvy Interactive Forum dárců
- Stříbrná Effie - nebyla udělena
- Bronzová Effie - Jak dobře se počítala naše budoucnost při SLDB Momentum Praha a Mediacom Český statistický úřad
Zdroj: AKA

