StoryEditor

Slovensko sa zviditeľnilo v americkom seriáli

13.03.2012, 23:00

Na Disney Channel sa spievala naša hymna. Videli to tri milióny Američanov a potom celý svet.

Slovensko a naša hymna dostali bezplatnú reklamu. A to rovno v seriáli z produkcie Disney Channel, ktorý sa práve teraz vysiela na celom svete.

Farma R.A.K. (A.N.T. Farm)Slovensko sa ocitlo v scenári sitkomu pre mladých Farma R.A.K. (A.N.T. Farm). Jedna z hlavných postáv Olive dostala chuť zaspievať si podľa jej slov "strhujúcu" hymnu Slovenska. V seriáli je Olive profilovaná ako zlá speváčka – ako jedna z mála hlavných účinkujúcich vôbec nespievala a práve slovenská hymna bola jej prvým pokusom.

Epizódu, v ktorej odznela slovenská hymna, videlo podľa oficiálnych dát sledovanosti Nielsen Media Research pri premiére 3,4 milióna Američanov. V 47. týždni 2011 to bol jeden z 25 najsledovanejších programov amerických kábloviek. Disney Channel patrí k najsilnejším staniciam a "slovenské" A.N.T. Farm malo porovnateľnú sledovanosť ako Firma (The Firm), Štúdio 30 Rock či reprízový Zákon a poriadok: Špeciálna jednotka (Law & Order: Special Victims Unit) na NBC.

Následne seriál A.N.T. Farm putoval do sveta : Disney Channel ho od jesene postupne začína uvádzať na svojich medzinárodných mutáciách. Znamená to potenciál niekoľkých miliónov divákov: len v regióne EMEA (Európa, Blízky východ a Afrika ) nedávno kanál prekročil métu 100 miliónov domácností, ktoré ho majú predplatený. Dostať sa môže aj mimo Disney Channel, predáva ho totiž jedna z najväčších svetových distribučných spoločností Disney ABC, ktorá má v portfóliu napríklad Zúfalé manželky či Kliniku Grace a obchoduje i s inými kanálmi. Na Slovensku momentálne s Joj, v Česku s Primou, v Nemecku so skupinou ProSiebenSat1.

Needs TalANT mal premiéru aj v Česku a na Slovensku, od decembra ho vysiela lokálny Disney Channel.

V Amerike je A.N.T. Farm jeden z aktuálne najúspešnejších seriálov Disney Channel: od svojej premiéry získal a udržiava si pozíciu najsledovanejšieho programu stanice v kľúčových cieľových skupinách 6- až 11-ročných (priemerne 2 milióny divákov) a 9- až 14-ročných (1,6 milióna). Disney Channel si už stihol objednať druhú sériu. Urobil to koncom novembra, čiže paradoxne pár dní po tom, čo mala premiéru epizóda, v ktorej sa spievala slovenská hymna.

Na hymnu upozornili moderátori Fun rádia Junior a Marcel na svojom Facebooku.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. jún 2025 09:43