StoryEditor

Do ulíc sa dostala ďalšia cudzojazyčná reklama. Slovenčinu zabudol Qatar

14.02.2012, 23:00

Katarské aerolínie propagujú svoje služby výlučne v angličtine.

"Fly the world's best airline from Budapest," tvrdí letecká spoločnosť Qatar Airways v kampani, ktorá sa prednedávnom objavila v uliciach Bratislavy; na autobusových zastávkach či citylightoch v centre mesta. Komunikuje výlučne v angličtine, propaguje v nej lety do mimoeurópskych destinácií.

Nielen hlavný claim, ale aj niekoľkoriadkový vysvetľujúci text menším písmom je po anglicky. Zdôvodnenie, prečo chýba slovenčina, letecká spoločnosť Stratégiám neposkytla. Komunikačné oddelenie za týždeň na naše otázky neodpovedalo.

Za posledné týždne ide o druhý prípad, kedy má zahraničná letecká spoločnosť reklamu v cudzom jazyku. Koncom minulého roka firma Condor propagovala lety z Viedne do Dominikánskej republiky výhradne v nemčine. Vyhlásila však, že išlo o technické zlyhanie spôsobené zaslaním nesprávnych podkladov do agentúry, a všetky svoje reklamy následne vymenila zá správne, slovenské. Zákon 270/1995 o štátnom jazyku totiž hovorí, že všetky reklamy sa uvádzajú v štátnom jazyku. Výnimkami sú obchodné meno, ochranná známka, názov inštitúcie či "niektoré zaužívané výrazy v cudzom jazyku, ktoré sa zvyčajne používajú spolu s obchodnou značkou v texte reklám, sú známe najširšej verejnosti a sú súčasťou reklamy". Viac o reklamách Condora.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. máj 2025 00:42