Ako vnímajú kreatívci rozdiel v technológiách a čo hovoria na súčasné médiá? O tom sa hovorilo v Cannes.
Kreatívci, ktorí stoja za kampaniami v 70tych rokoch, dostali za úlohu urobiť tu istú kampaň dnes. Podmienka – použiť dnešnú technológiu.
Ako vnímajú rozdiel v technológiách a čo hovoria na súčasné médiá? To bolo horúcou témou dopoludnia. Niektorí aj priznali, že sú radi, že sa vôbec takého niečoho dožili.
Ikonický projekt s názvom Re:Brief zastrešil Google. Išlo o štyri kampane spoločností Avis, Alka Seltzer, Volvo a samozrejme Coca-Cola, ktorá už za tieto dni stihla dokázať, že to s novými technológiami vie (alebo že má na to minimálne budget J).
Pozrite si v krátkosti, ako sa niektorí reklamní “veteráni” popasovali s úlohou. Mimochodom, bolo úžasné sledovať, ako ľudia z reklamného biznisu, ktorí majú 30 rokov, s rešpektom tlieskajú ľuďom po 70tke.
Amil Gargano, Volvo “Drive it like you hate it”
Amil je art director, ktorému sa pripisuje prvý printový inzerát spoločnosti Volvo z roku 1962. “Idea bola skvostná, exekúcia otrasná. Kreatívci sú síce zodpovední za to, čo robia. Ale čo musíte robiť vy, je dozerať na svoj tím. V roli kreatívneho riaditeľa môžem povedať, že technológia je skúsenosť, ktorou musíte prejsť, musíte ju akceptovať a byť up-to-date. Preto moja rada pre dnešných mladých kreatívcov je, buďte nadšenci. Iba tak to dosiahnete.” Amil prišiel v tom čase s myšlienkou, že ak vlastníte auto, ktoré je silné a má vydržať, môžete ho šoférovať, ako keby ste ho nenávideli.
Paula Green, Avis “We try harder”
Paula tvrdí, že nezávisí od toho, koľko technológií, médií máte k dipozícii. Je to idea, ktorú máte. Príbeh, ktorý môžete rozprávať, produkt. Až keď máte toto všetko, môžete začať používať technológiu. Ale oveľa ťažšie, ako používať technológiu, je, že viete, čo hovoríte. “V tej dobe sme riešili, ako vymyslieť sofistikovaný argument, ktorý by sme mohli použiť pre print. Dnes potrebujete masu a oveľa viac perzonalizovať. Ale myslím, že toto presne robí Twitter. (smiech).” Paulin tagline “We try harder” zostal taglinom pre Avis dodnes.
Okrem toho na seminári ešte odznelo niekoľko inšpiratívnych myšlienok:
- Ak začínate tvoriť, nezačínajte rozmýšľať nad tým, akú technológiu použijete. Ale začnite od storytellingu, od toho, čo naozaj značka je. A tak brífujte aj svoj tím. Technológia sa neustále mení, ľudský mozog ostáva rovnaký. Idea je to, čomu venujte pozornosť celú dobu.
- Nepýtajte si ako prvé data. Ale zistite, čo je srdce značky. Choďte za ľuďmi, rozprávajte sa s nimi ich jazykom. To dáva marketingu esenciu.
- Ako kreatívny riaditeľ musíte poznať svoj tím. Vedieť ho zostaviť z tých správnych ľudí je najväčšia výzva. Musíte poznať silné stránky každého člena a učiť ich, aby ich dokázali oceniť na druhom.
- Je na kreatívcovi, ako bude reklama fungovať. Kašlite na výskumy. Produkujte nápady nezávisle od akýchkoľvek dát. Okej, ak máte nejaký ten výskum, mal by byť pre vás len doplnok. Iba vy sami najlepšie viete, ako s ideou naložiť.
Pozrite si všetkých spíkrov, ako sa popasovali s úlohou, spolu s ich pôvodnými prácami na www.projectrebrief.com.
Zdroj: Erika Brindzová