StoryEditor

Cannes Lions: Ako hry v mobiloch a na Facebooku menia komunikáciu značiek

20.06.2012, 11:57
Riaditelia úspešných herných vývojárskych firiem hovorili o svojej spolupráci so značkami. Mladé levíčatá boli pri tom.

Riaditelia svetovo úspešných herných vývojárskych firiem King.com a FishLabs hovorili o svojej spolupráci so značkami. Tu je pár postrehov z prednášky:

Facebook zmenil pravidlá hry

Tým, že ho používa čoraz viac ľudí, mení sa aj zameranie hier: rastie záujem o tzv. „casual games“. Ich spoločným znakom je jednoduchosť a nenáročnosť. Hrajú ich najmä ženy (65%).

Prevláda Freemium model

Minulý rok vraj bolo viac predaných smartphónov, ako narodených detí. Mark Charkin hovoril ako sa zmenil aj trh mobilných hier. Začína prevládať tzv. freemium model. To znamená, že aplikácia je na stiahnutie zadarmo, a živí ju reklama a špeciálne updaty alebo nové levely, ktoré si môže hráč dokúpiť.

85 % ľudí hrá stále z domu

Mobily sú však veľká konkurencia, pretože na rozdiel od iných platforiem ich nosíme stále so sebou.

Tipy

Hry King.com si denne zahrajú milióny. Mark prezradil niekoľko tipov, ktoré sa im osvedčili pri social games:

Tutoriály - sú dôležité pre udržanie pozornosi hráča

Príbeh a mapa – pomáhajú hráčovi orientovať sa v hre

Pri launchovaní novej hry zverejnia 50 levelov a na základe tých najpopulárnejších, každý ďalší mesiac prinášajú nových 10.

Výzvy – pozbieraj XY a odomkne sa ti bonusový level

Hra musí mať intuitívne ovládanie s grafikou na zjedenie. Ako príklad uviedol toto video :)

Ako dokážu implementovať značku do už fungujúcej úspešnej hry?

Doplnky hier – sponzorované bonusy a veci

Obrandované bonusové levely a oblasti na mape

Offline odmena – Napríklad American express uvideol v spolupráci so Zyngou kreditku

Integrácia postavy – Napríklad Angry birds Rio

Klasický product placement v hre – plagát na pozadí, používanie produktov, atď.

Fishlabs.net

Kým Kings ponúkajú model implementácie značiek do hier, FishLabs na to idú inak. Pre značky vyrábajú mobilné aplikácie na mieru. CEO Michael Schade ukázal niekoľko úspešných prípadových štúdií – Volswagen Polo. Challenge (2,8 milóna stiahnutí) či Barclaycard Waterslide (25 miliónov stiahnutí).

V oboch prípadoch išlo o integrované kampane, hry boli vyrábané na základe televíznych spotov a reálnych produktov.

Tipy na úspech:

Michael spomenul, že pri takýchto aplikáciách je veľmi dôležité investovať aj do propagácie. Na zviditeľnenie svojich aplikácií využívajú crosspromotion, PR, SEM, ... s nemalým budgetom. Vývojárske spoločnosti tak často plnia funkcie samotných reklamných agentúr.

Veľmi dôležité je tiež odhadnúť mieru brandingu. Ak napríklad dáte reklamný odkaz hneď do popisu aplikácie v Appstore, ľudia si ju nebudú chcieť stiahnuť, hoci je zadarmo.

Michael Shade prezradil aj zázračnú formulku na úspech :)

Localization + social = success

Obidvaja prednášajúci chceli poukázať hlavne na to,  že reklama v smartphonoch nemusí byť len miniatúrny pásik na malom displeji, a aj tu môže byť reklama kreatívna a hlavne efektívna.

Zdroj: Mirka Kasanická

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. júl 2025 03:22