StoryEditor

Slovensko získalo shortlist na Cresta Awards

27.07.2012, 09:38
Reprezentovať nás bude Istropolitana Ogilvy. Prinášame aj krátky rozhovor s prezidentkou festivalu Nancy Ross.

Istropolitana Ogilvy tak so svojou prácou Svet a Slováci (kategória TV) získala nádej na ocenenie.

Porota zložená zo siedmych krajín posudzovala prihlásené práce, z ktorých nakoniec bodovým systém boli určené shortlisty. Tie budú predložené hlavnej medzinárodnej porote v zložení ako napríklad Gideon Amichay (s ktorým sme priniesli rozhovor v májovom čísle Stratégií) alebo Adrian Botan (októbrové číslo Stratégií).

Porota bola tentokrát zložená aj zo slovenskej časti odborníkov a zasadla 5. júla. Porotcovanie sa konalo za účasti prezidentky festivalu Nancy Ross, ktorá stále pri jeho zrode.  Položili sme jej niekoľko otázok (aj) na kvalitu práce slovenských agentúr:

S: V pozícii prezidentky festivalu ste mali možnosť vidieť veľké množstvo prác z rôznych krajín. Kam sa podľa vás reklamný svet posúva?

Najväčší posun, ktorý som zaznamenala, je posun k digitálnemu svetu. Hlavné slovo preberá technológia. Nastáva doslova mobilné, Facebookové či YouTubové šialenstvo od virálnych videí až po branded entertainment. Väčšina ľudí, najmä u nás v Štátoch, trávi viac času na digitálnych zariadeniach než pri televízii alebo čítaním tlačených novín. Do hry vstupujú práve digitálne technológie, tradičná reklama postupne odchádza do úzadia. O chvíľu privítame úplne nový reklamný svet. 

S: V čom vidíte rozdiel medzi slovenskou reklamnou tvorbou a zahraničnou?

Mala som síce príležitosť vidieť práce z celého sveta, ale fakt je, že nie som človek, ktorý by bol plne kompetentný posúdiť, v čom je slovenská reklama lepšia alebo horšia. Čo ale môžem povedať, je, že slovenská reklamná komunita môže byť na seba a na to, čo tvorí, právom hrdá.

S:  Porota, ktorá zasadá v Cresta Awards, posudzuje práce z dvoch hľadísk – kreativita a kvalita exekúcie. Nie vždy ale agentúra dokáže ovplyvniť exekúciu.

Ak sa na exekúciu pozeráme ako na spôsob, akým je message doručený, je to v zodpovednosti agentúry. Ak však máte na mysli exekúciu ako produkciu, je tiež v záujme agentúry, aké bude mať práca prevedenie. Dobrý kreatívec vidí do práce detailne, odhalí všetky jej slabosti i silné stránky, bez ohľadu na to, či sa jedná o vychyteného copywritera či animátora so zvučným menom. Mimochodom, nedávno som čítala o tom, že v niektorých reklamných kruhoch sa exekúcia povyšuje nad ideu. A mnohí copywriteri sa už dnes pri tvorbe držia tejto teórie. 

S: Ako hodnotíte pobyt na Slovensku?

Bolo mi naozaj potešením stretnúť ľudí, ktorí tvorili porotu v Bratislave. Všetci členovia sa naozaj o práce zaujímali, boli veľmi pozorní a ochotní venovať svoj čas. Môžem úprimne povedať, že táto porota bola jedna z najlepších porôt, aké som mala možnosť stretnúť.

Celkovo medzinárodné pre-select poroty vybrali 261 shortlistov, pričom najväčšie zastúpenie shortlistovaných prác malo Nemecko (111), s veľkým odstupom nasleduje Francúzsko (34) a Švédsko (15). Práce bolo možné prihlásiť do 11 kategórií. Kategória s najväčším počtom shortlistov (51) bola TV/Cinema/Digital. Do súťaže prihlásili agentúry svoje práce z 51 krajín, pričom do shortlistového kola postúpilo 26. Medzi nimi aj Slovensko. Tento rok sa konal 20ty ročník festivalu. Víťazi budú vyhlásení 22. októbra 2012.

Hosťujúcou agentúrou u nás bola Wiktor Leo Burnett. Ďalšie informácií, ako aj vyjadrenie Petra Kačenku nájdete v najbližšom (júlovom) čísle Stratégií.

Istropolitana Ogilvy gratulujeme.

Zdroj: er.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. jún 2025 04:53