Spot s "Apple Geniusom" utŕžil veľkú kritiku, no išlo o plánované stiahnutie.
Apple pripravil sériu troch spotov, v ktorom vystupuje Apple Genius - mladík, ktorý má celý čas na sebe modré tričko s logom Apple (dokonca v ňom spáva). Genius dokáže vyriešiť akýkoľvek problém jednoduchým sedliackym rozumom (ktorý "PC ľudia" zabudli používať). Jedna z kritík znie:
"Problém je, že Apple zobrazuje ľudí, ktorí sa chcú stať Apple People ako idiotov. Apple ale tak podrýva to, čím sa pýšil doteraz - absolútne jednoduché ovládanie. Mac je predsa o tom, že nepotrebujem nikoho k tomu, aby mi čokoľvek vysvetľoval."
Znamenalo by to, že Apple sa vo svojich reklamách odklonil od produktu tak, ako sme na to boli doteraz zvyknutí. Záhadou v tomto prípade je tiež to, že nikde sa nezverejnila ani tak bežná záležitosť ako kredity ku kampani.
Spot si vyslúžil (vzhľadom na to, akým marketingom ovplýva Apple) netradičnú kritiku. Vznikli teda dohady, že to bol dôvod, prečo bol spot stiahnutý. Zástupcovia agentúry TBWA/Media/Arts Lab však dohady vyvrátili slovami, že išlo o naplánované nasadenie spotov, kedy sa mal prvý objaviť iba počas otváracieho víkendu Olympijských hier. Agentúra stojí za kampaniami ako Get a Mac, či za obsadením hviezd v reklame ako Samuel L. Jackson a Zooey Deschanel.
Pozrite si spomínanú sériu (spot s názvom Basically obdržal približne rovnako až 4000 lajkov a 4000 dislajkov). Posúďte sami - nešlo by však o prvý reklamný prešľap v histórii Apple. Spomínate si na reklamu v 80tych rokoch s názvom Lemmings?
(Dis)Lajkli by ste aj vy? - dajte vedieť v komentároch.
http://youtu.be/jXTzzxiCfPw
http://youtu.be/oRveuk_4Or0
http://youtu.be/p0tQsrXXX6w
Zdroj: er

