Plánujete sociálnu kampaň? Vyberte si na to toho správneho človeka.
Jedna z najdôležitejších vecí pri sociálnych kampaniach je, kto za ňou stojí. Či už je to niekto nezávislý alebo váš vlastný pracovník, mal byť mať základné vlastnosti, ktorými zaručí, že sa kampani bude dariť. Ktoré to sú?
1. Miluje, keď môže komunikovať s ľuďmi. Sociálne médiá sú celé o komunikácii. A ak váš social media manager je uzavretý, len ťažko bude oslovovať ľudí, ktorí o vás prejavia záujem.
2. Je empatický a rozumie ľuďom. Keď budete cítiť s ľuďmi, začnú vás mať naozaj radi. Váš social media manager by mať vedieť zniesť kritiku a rozumieť, čo znamená, keď váš zákazník nie je s niečím spokojný.
3. Je dobre informovaný. Mal by byť sčítaný a mať prehľad o hlavnom dianí. Ľahšie potom nadviaže konverzáciu a vyhne sa tak možným prešľapom.
4. Pozná vašu cieľovku. A to dokonale. Ak je vaša cieľovka zameraná na baseball, bude pre vás veľkým prínosom, ak zamestnáte niekoho, kto sa baseballu tiež rozumie. Nestačí, aby poznal vašu značku. Ale aby rozumel aj cieľovej skupine, vašim zákazníkom, ich záujmom. Toho, kto reprezentuje vašu sociálnu kampaň, musia vnímať ako jedného z nich.
5. Má zmysel pre humor. Nikoho nebavia suché ťažkopádne statusy. Nestačí ale iba vedieť vtipkovať. Je nutné vedieť humor aj správne použiť. Dômyselné a hlboké témy môžu uspieť v sociálnom prostredí, ale nie s nesprávnou dávkou humoru. Váš človek musí vedieť nájsť ten správny balance.
6. Je majster slova. Správny wording je to, čo vám môže pomôcť. Potrebujete niekoho, kto vám dokáže predať ideu výstižne, šikovne a elegantne. Iba tak si získate pozornosť.
Našli ste sa?
Zdroj: mercstrategy

