Maurice Lévy, chairman a CEO, Publicis Group
StoryEditor

BBH odkúpil Publicis Groupe

05.07.2012, 21:35

Okrem toho získal Publicis Groupe aj 100%-ný podiel v brazílskej agentúre NEOGAMA/BBH.

Publicis Groupe bol vlastníkom 49%-ného podielu agentúry BBH (predtým podiel patril Leo Burnett Worldwide). Podiel získal od zakladateľov Nigel Bogle a John Hegarty a ich partnerov. Teraz Public Groupe odkúpil zvyšných 51%. Znamená to, že BBH kompletne spadá pod Public Groupe.

Publicis Groupe získal aj 100% -né vlastníctvo brazílskej agentúry NEOGAMA/BBH. (Pričom 34% vlastnila BBH a 66% jej zakladateľ Alexandre Gama a partneri.) Stalo sa tak po niekoľkomesačných rokovaniach, kedy visel otáznik nad vlastníctvom agentúry NEOGAMA/BBH. Čo viedlo k tomu, že nakoniec Publicis Groupe odkúpil NEOGAMA/BBH, bolo podľa zahraničných portálov nedostatok finančných prostriedkov na strane BBH. Sesterské agentúry spadajúce pod NEOGAMA/BBH patria taktiež pod Publicis Groupe.

Otáznik ale visí aj nad tým, ako budú jednotlivé agentúry poskytovať služby klientom Unilever a P&G. Keďže Publicis Groupe „slúži” P&G a BBH zase Unilever. Tajomstvom nie je ani to, že Maurice Lévy chairman a CEO Publicis Groupe (na obrázku) a Alexandre Gama si spolu príliš nevychádzajú.

Maurice Lévy sa k záležitosti vyjadril: „Počas obdobia spolupráce s Nigel Bogle, John Hegarty a Alexandre Gama som si k týmto legendárnymi talentom a ich agentúram vybudoval veľký obdiv. Nové spojenie nenaruší ich kultúru a špecifiká. A tak ich doterajší ale aj ten nasledujúci úspech bude pripisovaný výhradne im samým. Patria teraz síce do našej skupiny, no ich nezávislosť bude zaručená, budú sa môcť rozvíjať vlastným smerom a pritom ťažiť z podpory, ktorú im dáme. Som hrdý na to, že tieto dva tímy sa spojili práve s nami.“

BBH bola založená v Londýne v roku 1982. Jej zakladatelia sú John Bartle, Nigel Bogle a John Hegarty. Bogle a Hegarty vedú agentúru dodnes. Bartle sa po 17tich rokoch fungovania agentúry rozhodol odstúpiť. BBH stojí za kampaňami ako „Keep Walking” pre Johnnie Walker a „The Axe Effect” pre Axe. Tento rok si agentúra v Cannes pripísala 21 Levov.

 

 

Zdroj: er.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. jún 2025 20:47