Stratégie a Wiktor Leo Burnett hodnotia, ktoré reklamy majú väčšiu šancu uspieť na Cannes Lions. Dnes: UNA Onlus "Hate" verzus Procter & Gamble "Best Job in the World".
Petronela Ševčíková, riaditeľka odborných titulov – HN magazines, Ecopress: Typický príklad dvoch odlišných prístupov – jeden nákladný a výpravný, druhý jednoduchý, ale priamy a výstižný. Pričom obidve reklamy rovnako pôsobia na emócie, a o to tu pravdepodobne ide. Najskôr som chcela uprednostniť Talianov, pretože „v jednoduchosti je krása“, ale nakoniec dávam hlas P&G. Prečo? Určite nie kvôli veľkosti výpravy či akurátnosti zúčastnených postáv v spote, ale preto, že ide o reklamu na spoločnosť s FMCG výrobkami. Bonusom je, že tvorcovia dokázali prepojiť v reklame aj motív Olympiády. A v neposlednom rade – hudba. Bez nej by spot zanikol.
Milan Sitárik, Account Director, Wiktor Leo Burnett: V tomto súboji sa stretli reklamy, v centre pozornosti ktorých sú deti, ale emočne sú na úplne opačných koncoch. Na jednej strane reklama postavená na nenávisti k chorobe s pointou na záver. Ide o reklamu na podporu rodín, kde dieťa bojuje s rakovinou. Tu mi nedá neporovnať to s Dobrým anjelom, pričom Dobrý anjel má za sebou nielen dobrú reklamu, ale aj výnimočný systém.
Na druhej strane reklama P&G, z ktorej je cítiť čistý extrakt materskej lásky. P&G vo svojich reklamách často vyzdvihuje ženy - matky - ako najväčšie hrdinky dnešných čias. Prepojenie tejto stratégie na olympijský sponzoring je veľmi silné. Myslím, že táto reklama silno zasiahne nielen ženskú časť poroty v Cannes. Takže môj tip na víťaza tohto súboja je reklama P&G.
Projekt Cannes Predictions 2012 pripravila kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Stratégiami. Ak sa aj Vy chcete zapojiť do hlasovania a zmerať si sily s porotou v Cannes, navštívte www.cannespredictions.sk, kde nájdete kompletnú 40ku reklám.
http://youtu.be/RyT6Y5RsniQ
http://youtu.be/NScs_qX2Okk
Zdroj: red