StoryEditor

Cannes Lions: Veľkým víťazom v kreativite je Coca Cola

20.06.2012, 12:32

Študent Jonathan Mak Long sa preslávil svojím "posmrtným jablkom" pre zasnulého Steva Jobsa.

Študent Jonathan Mak Long sa preslávil svojím "posmrtným jablkom" pre zasnulého Steva Jobsa. V Šanghaji si ho potom najala agentúra Ogilvy a spoločne vytvorili kampaň dosť netypickú pre túto značku. Chýba v nej klasické logo a namiesto toho sa z nej stalo niečo celkom iné. Billboard "Cokehands" získal na reklamnej olympiáde v Cannes jednu z dvoch Grand prix v kategórii Outdoor. Je to minimalistický billboard s jednoduchým riešením, ktoré však porotu oslnilo. Medzi štyrmi tisíckami prihlášok hľadali porotcovia práve takú jasnosť a jednoduchosť.

Druhú Grand Prix potom dostal zástupca novej generácie netradičných riešení pre outdoor. Známe nemecké neviditeľné auto od Mercedesu je projekt, z ktorého nespustíte oči a uvádza ľudí doslova do úžasu - čo dnes nie je až také jednoduché. Auto s nulovou produkciou emisií bolo pokryté zo strany LED panelmi a vďaka snímaniu okolia z druhej strany sa stalo pre okolie neviditeľné. Práca agentúry Jung von Matt je príkladom riešenia, kde technológia dobre slúži ako nástroj na komunikáciu posolstvo značky. Celá kampaň trvala v reáli týždeň, na internete sa však čulo šíri už niekoľko mesiacov.



Coca Cola excelovala vďaka Googlu a jeho projektu Re: Brief tiež aj v novej kategórii Mobil. Nový projekt Googlu a Cola Coly dotiahol do konca štyridsať rokov starú kampaň Hilltop a jej myšlienku - čo keby sme mohli poslať komukoľvek na svete fľašu Coca Coly. "Som rád, že som sa toho dožil," zveril sa autor pôvodnej kampane Harvey Gabor. Medzi ďalšími značkami v projekte Re: Brief boli Volvo, Alca Seltzer či Avis.

"Posunuli sme náš marketing. O radosti už len nehovoríme, ale snažíme sa ju vyvolávať," hovorí Jonathan Mildenhall z globálneho marketingu Coca Coly a poukazuje na netradičné projekty, ako sú interaktívna reklama s medveďmi pri Super Bowle, projekt Share a Coke, Sprite Shower alebo Hug Machine tiež ocenené na tohtoročnom festivale v Cannes. Pri svojej prezentácii pre mladých marketérov ukázal, že v centrále v Atlante pracujú na značkách skutočne s vášňou. Nadšenú čínsku študentku objal potom, čo mu pred publikom poďakovala za jeho inšpiratívne prednášku.

Google je pre Coca Colu jedným zo vzorov v marketignovej komunikácii. A Google stojí tiež za ďalšou udelenou Grand prix v Cannes. Jeho projekt podpory hlasového vyhľadávania oslnil porotu kategórie Media.

Zdroj: Jan Patera

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. december 2025 11:57