StoryEditor

Chcete robiť fakt dobré PR? Nie vždy je to iba o peniazoch

19.06.2012, 16:32

Pozrite si "levie" práce.

To, že cannská porota vie oceniť kreativitu, dokázala aj pri udeľovaní víťazných cien za PR projekty. Vybrali sme pre vás niektoré ukážky prác. Dostali Levov od poroty a zdá sa, že nie veľký rozpočet od klienta. Možné aj na našom trhu, čo poviete?

Make up my hair, please

Ak vám diagnostikujú rakovinu, nie je to iba problém zdravia ale aj peňazí. Väčšina pacientov si nemôže dovoliť liečbu chemoterapiou. Agentúra Leo Burnett (Thailand) si s tým poradila celkom nápadito. Povedala si, že použije padajúce vlasy (dôsledok choroby) ako symbol nádeje na lepší život. Zozbierala vlasy od onkologicky chorých pacientov a premenila ich na umelecké výtvory v galérií. Možno odvážne, akokoľvek za bronzového Leva.

Chystáte sa rekonštruovať galériu a nechcete prísť o návštevníkov?

Pripnite výstavné kusy priamo tam, kde rekonštuujete. Ako? Jednoducho zaveste napríklad kus pohára priamo na nedokončené schodisko a pokojne možete nechať galériu otvorenú. V ľuďoch to vzbudí záujem, začnú sa zamýšľať nad  “nezmyselnosťou predmetov” a návštevnosť sa zvýši. Tak, ako sa to poradilo agentúre Saatchi&Saatchi (Brazil). Pekne otočili niečo, čo sa na prvý pohľad zdá ako prekážka. Aj takto sa dá zarobiť cannské striebro.

Keď fotíte, zavrite oči

Ak máte produkt, o ktorom ste si istý, že je najlepší na trhu, môžte si pogratulovať. Ale čo v prípade, ak chcete tento “najlepší” produkt urobiť ešte lepším? Samsungu sa to podarilo a to vďaka nápadu agentúry Cheil Worldwide (South Korea). A potrebovali na to 50 dní, 11 mladých žiakov a jeden dobrý nápad hodný zlata. Usporiadali kurz, kde deti učili, ako fotiť. Na tom by nebolo nič zvláštne, ak by nemali zachytiť to, čo počujú a cítia. Inak povedané, zavrieť oči a fotiť.

Zdroj: er

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. jún 2025 10:26