Dostať sa do Cannes nie je vôbec zlé. Okrem niekoľkých zaujímavých, niekoľkých zbytočných a niekoľkých absolútne strhujúcich prednášok sa totiž, a to je asi to najcennejšie, môžete stretnúť s množstvom zaujímavých ľudí, porovnať svoje myslenie na workshopoch a tak nejako si urobiť prehľad. Nám dobrú polovicu festivalového času vyplnila súťaž.
Cyber zadanie
Naša kategória Cyber funguje tak, že dvojica zložená z výhercov národného kola, spracuje za približne 24 hodín banner na zadanú tému. Tohtoročný ročník to bola nadácia Billa a Melisa Gatesovcov, ktorá sa snaží (okrem iného) bojovať o rozšírenie vakcinácie malých detí v rozvojových krajinách. Na popoludňajšom Cyber zadaní sme si popriali veľa šťastia s kolegami zo Slovenska a išli sme vymýšľať. Ráno sme nastúpili na 12 hodinovú šichtu do monitorovaných stánkov vo festivalovom paláci. Tam začal stresujúci proces spracovávania.
Urobiť banner nemusí byť len tak
Akokoľvek sa to môže zdať jednoduché, rovnako ako dobrý print i banner vyžaduje značné skúsenosti a zručnosť. V našom duu copywriter-motion designer jasne chýbal niekto, kto premýšľal viac graficky. Inde evidentne postrádali niekoho, kto by vedel naprogramovať banner a rozhýbať ho, inde zase nemali podchytené texty. Je jednoducho potrebné preukázať multi-talent.
Byť v Printe je výhodou
V kategórii print súťažia tiež dvojice, myšlienku a grafické spracovanie ale pokryjú hravo. To v digitále úplne neplatí, ale všetci sa samozrejme snažili využiť svoj potenciál naplno. Dve hodiny pred koncom vo vedľajšej miestnosti vyhlásili víťaza kategórie Médiá. S Luciou Koutnou a Ondrejom Krátkym sme zdieľali apartmán, takže sme sa s nimi úprimne radovali nielen kvôli národnej hrdosti.
Bojovali sme o každú minútu až do konca. Po rôznych technických problémoch sa nám nakoniec podarilo odovzdať prácu, oddýchli si, že sme to zvládli, a išli po svojom. Večer sme vyrazili na večierok, prvý a posledný za celý festival. Ako súťažiaci sme nemali na večierky čas a radšej si udržiavali čistú hlavu a vstrebávali informácie zo seminárov.
Snaha za pochvalu
Druhý deň ráno sme sa dozvedeli, že sme nevyhrali - ani my ani naši slovenskí bratia, s ktorými sme si (ak si dobre pamätám) přiťukávali noc predtým na večierku špeciálne organizovanom pre všetkých, ktorým sa v Cannes súhrnne hovorí Young Lions, teda mladším 30 rokov. Vzali sme to športovo. Porota nás samozrejme všetkých pochválila a potom nám oznámila, že vybrala krásne spracované oznámenie, ktoré šlo viac do hĺbky a vyhlásila víťaza. Pogratulovali sme víťazom z Talianska, Fínska a Poľska, odviedli dobrú prácu.
Ak môžete, skúste sa zúčastniť tiež. Ak nie, skúste si zaobstarať lístok nejako inak. Proste stojí to za to!
Zdroj: Lenka Šimáková, Ondřej Hanel (Nydrle CZ)