Stratégie a Wiktor Leo Burnett hodnotia, ktoré reklamy majú väčšiu šancu uspieť na Cannes Lions. Dnes: Coca Cola "Polar Bowl" verzus Carling "Be the Coach".
Ľuboš Haško, Art Director, Ecopress: Fanúšíkovské emócie cocacolových polárnych medvedov vo farbách Super bowl tímov, pod priamov kontrolou zadávateľa, s 9 milónmi live streamov na netelevíznych obrazovakách v USA sledovaných priemerne 28 minút.
Pivný pohár v JAR kontrolovali fanúšikovia. Minuli 10 miliónov viečok a pozerali 2x45 minút. Idem na pivo?
Štefan Andrejco, Creative Director, Wiktor Leo Burnett: Do reklamy počas Superbowlu sa investujú každý rok neuveriteľné sumy, a tak je sympatické, že sa ich Coca Cola snažila využiť aspoň ako-tak inovatívnym spôsobom. Diváci mohli počas finále sledovať namiesto klasického TV spotu sériu videí s dvojicou ľadových medveďov, sledujúcich hru a interaktívne reagujúcich na jej priebeh, dokonca na odvysielané reklamy (!) Veľa námahy, dokonalá exekúcia, ľudí to ohromne zabavilo, určite to bude bodovať aj na festivale. Určite by sme ale našli z tohto súdka aj lepšie a nápaditejšie kampane, ktoré nepotrebujú vyvolať pocit roztomilosti cez gýčových medvedíkov (horší je už len ich Santa Claus).
Carling Black Label dali fanúšikom juhoafrických futbalových klubov možnosť stať sa v jednom zápase skutočnými futbalovými trénermi. A to doslova. Mohli zostaviť mužstvo, ovplyvniť striedanie a priebeh hry. Aj keď vďaka spriemerovaniu hlasovania nebol žiadny fanúšik úplne 100 %-ne spokojný a jeden tím nakoniec prehrať musel, oceňujem snahu značky takto jednoducho sa votrieť do pozornosti futbalových (a počítame s tým, že aj pivných) fanúšikov.
Ak si mám teda za seba vybrať medzi kolou a pivom, vyberiem si pivo*
(* voľná parafráza citátu Petra Iža).
Projekt Cannes Predictions 2012 pripravila kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Stratégiami. Ak sa aj Vy chcete zapojiť do hlasovania a zmerať si sily s porotou v Cannes, navštívte www.cannespredictions.sk, kde nájdete kompletnú 40ku reklám.
http://youtu.be/S2nBBMbjS8w
http://youtu.be/etmzOOtNCIk
Zdroj: red