StoryEditor

Porota udelila Grand Prix za prácu, ktorú nemohla vidieť

21.06.2012, 19:10

Išlo totiž o výročnú správu, ktorú si môžete prečítať iba za denného svetla.

Po Grand Prix si včera večer prišla na pódium v Designe nemecká agentúra, ktorá pre združenie solárnej energie vymyslela “neviditeľnú” výročnú správu. Združenie chcelo ukázať, aká dôležitá je solárna energia. Ak si chcete správu prečítať, musíte byť na priamom slnku. O všetko sa postaral špeciálne napustený atrament a agentúra Serviceplan.

Láska podľa Benettonu

Okrem kategórie Design sa včera odovzdávali aj ceny v Press. Najvyššie ocenenie súťaže putuje v tejto kategórii za známu provokatívnu prácu pre klienta Benetton a ich nekonvenčné bozky. Napriek tomu, že jedna zo snímok bola na žiadosť Pápeža zakázaná, porota podľa slov jej predsedy Tham Kahi Menga, Ogilvy&Mather, ocenila posolstvo a jeho silný emocionálny náboj. „Kampaň mala globálny zásah a message dokázal osloviť v kultúrnej, národnostnej i v politickej dimenzii. Vďaka prácam, akou je táto, robí reklamný priemysel svet lepším,“ dodal. Vidíme ďalší príklad toho, ako sa značka nevzdáva svojho komuikačného konceptu a to napriek nespočetným morálnym úsudkom, ktoré za päťdesiat rokov obdržala. Dnes jej táto filozofia vyniesla úspech v podobe Grand Prix z Canneskeho festivalu. Vyzdvihnúť je nutné aj samotný headline "Unhate", ktorý by v podobe "Love" zaručene nemal takú silu.

Občianska Twitter vojna

Z kategórie Cyber vzišli hneď dve Grand Prix ocenenia. Jedna za projekt Curators of Sweden, v ktorom komunikáciu o Švédsku riadil na Twitteri každý týždeň iný občan. Okrem ceny si Švédsko pripisuje aj ďalšie prvenstvo – stalo sa prvou krajinou, ktorá prenechala oficiálnu komunikáciu krajiny na občanov.

Obrandované kalórie

Druhé Grand Prix putuje pre klienta Nike za novinku Fuel Band – nový tréner Nike+. Ide o revolučný náromok, ktorý dokáže počítať kalórie. Pomocou neho dokážete sledovať spálenú energiu. Pri popoľudňajšom rozhovore Stefan Olander, vice-prezident Digital Sport Nike potvrdil staré známe: “Vždy sa snažíme robiť čo najhbší insight do potrieb spotrebiteľa. Prinášame produkt pre bežného človeka, no vyvinutý je na vrcholových atlétoch.”

Rádio ako repelent

V kategórii Radio dominuje nápad, v ktorom rozhlasová reklama pre britský časopis Go Outside vysiela na frekvencii, ktorá odpudzuje muchy. Skutočne nápadité.

 

Zdroj: er

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. jún 2025 18:09