Víťazom hlasovania na cannespredictions.sk sa s 1 820 bodmi stal Peter Ižo.
V období od 17 do 23. júna sa v Cannes konal najprestížnejší svetový festival kreativity Cannes Lions. V súvislosti s ním organizuje kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett každoročne projekt Cannes Predictions. Jeho podstatou je ponúknuť verejnosti vybraných 40 reklám, ktoré majú najväčšiu šancu uspieť na festivale v Cannes. Ide o reklamy, ktoré počas uplynulého roka získali na festivaloch najviac ocenení.
Okrem toho mal každý možnosť stať sa porotcom najlepšej svetovej reklamy. Stačilo sa zaregistrovať na www.cannespredictions.sk a zostaviť svoju 15-ku. Víťazom publikácie Gunn Report sa stal ten, koho tip sa najviac priblížil hodnoteniu poroty v Cannes.
Na festival Cannes Lions 2012 bolo prihlásených 34 301 prác z 87 krajín v 16 kategóriách. Udelených bolo celkovo 1 028 levov.
Z vybranej štyridsiatky reklám iba sedem obišlo naprázdno. Zvyšných 33 prác získalo spolu 98 levov (33 x Gold Lion, 38 x Silver Lion a 27 x Bronze Lion) a 8 Grand Prix. V číslach to znamená, že približne 0,1 % z celkového počtu reklám získalo až 10 % všetkých ocenení. Práve tieto ste mali možnosť vidieť vďaka projektu Cannes Predictions 2012.
Ak chcete vidieť víťazov jednotlivých kategórií, navštívte blog.cannespredictions.sk.
Hlasovanie na www.cannespredictions.sk prebiehalo od 7. do 19. júna. Podľa bodovej metodiky bolo možné získať maximálne 2 300 bodov. Minimálna bodová hranica pre tento rok bola 275 bodov.
Víťazovi stačilo na zisk publikácie Gunn Report 1 820 bodov. Rozdiely medzi prvými priečkami boli naozaj minimálne, keďže druhý v poradí získal iba o 90 bodov menej. Manko medzi druhou a treťou priečkou tvorila hranica 30 bodov.
Poradie prvých troch miest je teda takéto:
1. miesto – Peter Ižo – 1 820 bodov
2. miesto – Jakub Straka – 1 730 bodov
3. miesto – Boris Miček a Peter McHugh – 1 700 bodov
Bodové poradie nájdete na blog.cannespredictions.sk.
Hlasovania sa zúčastnilo celkovo 186 porotcov zo Slovenska , ktorí sa snažili trafiť do vkusu 287 porotcov na festivale Cannes Lions.
Víťazovi gratulujeme a všetkým porotcom ďakujeme za účasť. Všetky práce nájdete aj s ich najvyšším získaným ocenením na cannespredictions.sk. Veríme, že sa pri najlepšej svetovej reklamy v projekte Cannes Predictions stretneme aj o rok.
Zdroj: Wiktor Leo Burnett