Počet zobrazení stránok vykonaných mobilnými zariadeniami zo Slovenska v máji prvýkrát prekročil 100 miliónov a dosiahol 106,2 mln, čo znamená medzimesačný nárast takmer o 9 %.
V piatom mesiaci rástli aj ďalšie ukazovatele návštevnosti internetu na Slovensku: počet reálnych užívateľov a priemerne strávený čas na stránkach zapojených do výskumu AIMmonitor.
Hlavné ukazovatele návštevnosti internetu
V máji navštívilo webové stránky, zapojené do výskumu AIMmonitor, celkom 3,3 mln reálnych užívateľov, z toho 2,72 mln zo Slovenska. Slovenskí užívatelia internetu vykonali na týchto weboch 1,49 miliardy zobrazení stránok, čo je o 2,5 % viac ako v apríli. V porovnaní s výsledkami za predchádzajúci mesiac vzrástlo aj množstvo času stráveného na stránkach meraných AIMmonitorom, a to o dvadsať a pol minúty (4,07 %).
Návštevnosť jednotlivých kategórií webov
Absolútnym víťazom v počte novozískaných užívateľov bola kategória "Šport," ktorú v máji navštívilo o 417 tisíc reálnych užívateľov viac ako v apríli. Rekordný nárast počtu návštevníkov webov so športovou tematikou o 44 % bol pravdepodobne spôsobený prebiehajúcimi majstrovstvami sveta v ľadovom hokeji, v ktorom Slovensko postúpilo až do finále. S blížiacim sa letom a prázdninami sa výrazne zvýšila návštevnosť webov z kategórie "Cestovanie," ktorá prilákala viac ako 86 tisíc nových reálnych užívateľov (nárast takmer o 19 %).
Online populácia
Slovenská online populácia dosiahla v máji počet bezmála 2,85 milióna reálnych užívateľov, čo je o 14 tisíc viac ako v apríli. Zloženie slovenskej online populácie podľa pohlavia je takmer vyrovnané: internet na Slovensku navštevuje 50,11 % mužov a 49,89 % žien. Z hľadiska frekvencie využívania internetu patrí najviac užívateľov do dvoch veľmi odlišných skupín. Užívatelia z prvej skupiny navštevujú internet veľmi často - viac ako 21 dní v mesiaci a patrí do nej 30,8 % reálnych užívateľov. Oproti tomu druhá najpočetnejšia skupina užívateľov sa pripája k internetu len 1-5 dní v mesiaci (24,86 % reálnych užívateľov).
Zdroj: Gemius