StoryEditor

General Motors končí s inzerovaním na Facebooku

17.05.2012, 11:53

Podľa agentúry Reuters sa tak rozhodla kvôli tomu, že jej inzeráty tu majú len malý vplyv na spotrebiteľov.

Americká automobilka General Motors prestane inzerovať na sociálnej sieti Facebook. Podľa agentúry Reuters sa tak rozhodla kvôli tomu, že jej inzeráty tu majú len malý vplyv na spotrebiteľov. Facebookový profil si však spoločnosť ponechá.

Podľa prepočtov denníka The Wall Street Journal investovala vlani GM do svojej prítomnosti na Facebooku zhruba 40 miliónov dolárov. Len asi štvrtina z tejto sumy však smerovala priamo na nákup inzerátov. Zvyšných 30 miliónov dolárov bolo určených na vytváranie obsahu facebookového profilu.

Tento profil, za ktorého zriadenie sa Facebooku neplatí, si GM chce ponechať. "Čo sa týka Facebooku, v súčasnosti neplánujeme pokračovať v inzerovaní, ale plánujeme zotrvať v agresívnej stratégii, kedy tu predstavujeme všetky svoje produkty a značky," uviedla spoločnosť. Sociálnu sieť vraj považuje za účinný nástroj na komunikáciu so zákazníkmi.

Podľa analytikov oslovených agentúrou Reuters je rozhodnutie GM prvý významnou ranou pre obchodný model Facebooku. Zvýrazňuje tak pochybnosti o tom, či je skutočne inzerovanie na sociálnych sieťach účinnejšie ako reklama v tradičných médiách.

Facebook sa k rozhodnutiu GM nevyjadril. Spoločnosť však zatiaľ nemá núdzu o záujemcov o reklamu. Sociálna sieť zvýšila svoju ponuku reklamného priestoru o 25 percent a očakáva, že jej to prinesie tržby až 15 miliárd dolárov. Medzi záujemcami o inzeráty na Facebooku tiež zostávajú iné veľké automobilky, napríklad japonská Subaru či americký Ford, ktorý sa v tomto roku dokonca chystá výdavky na reklamu na sociálnej sieti zvýšiť.

Zdroj: ČTK

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 12:00