Včera vo Vatikáne zvolili nového, v poradí 266. pápeža. Pokrývanie toho, ako sa kardinál Jorge Mario Bergoglio stal pápežom Františkom, zabezpečilo nadpriemerné výkony aj médiám na Slovensku.
Spravodajská televízia TA3 dosiahla podľa dát PMT/TNS v cieľovej skupine 12+ celodenný trhový podiel 4,6 %. Ide o najlepší výsledok za posledný rok. Vôbec najsledovanejším programom včerajška sa stali Televízne noviny na Markíze. Sledovalo ich 990 tisíc divákov (12+), respektíve 550 tisíc v cieľovej skupine 12-54. U mladých je to najviac v tomto roku. Dosiahli trhový podiel 43,5 % (12-54).
Noviny Joj získali podiel 21,7 % v 12-54, čo pre ne nie je číslo prevyšujúce bežné výkony. Na Jednotke videlo Správy RTVS, predĺžené až do 20:30, nadpriemerných 10,1 % divákov vo verejnoprávnej primárnej cieľovej skupine 12+. Markíza po 20. hodine nasadila aj niekoľkominútové Mimoriadne správy; tie si pozrelo 21,7 % divákov vo veku 12 až 54 rokov.
Zvolenie Bergoglia za nového pápeža prinieslo neštandardne vysoké čísla tiež online elektronickým médiám. Najnavštevovanejším bol portál Sme.sk (466 556 RU) a jeho najčítanejšia správa Novým pápežom je kardinál Bergoglio z Argentíny zaznamenala doposiaľ vyše 300 tisíc kliknutí. Portál HNonline.sk, pod ktorý patria aj Stratégie, mal 67 567 RU.
Zdroj: Ivan Krasko

