StoryEditor

Ako získať viac "likes" pre fotky na FB?

06.03.2013, 09:56

Pozrite si tajný vzorec pre "lajky" od výskumníkov z Berkley a Nikonu.

Výskumníci z University of California v Berkeley odhalili vzorec, ktorý vašich priateľov na Facebooku núti pod fotkami stlačiť „Like“.

Experiment sa uskutočnil pri príležitosti nedávneho uvedenia modelu Nikon COOLPIX S800c, ktorý tradičné funkcie kompaktného fotoaparátu prepája s možnosťami inteligentného zariadenia s platformou Android™. Vďaka aplikáciám tak umožňuje priamo na sociálnych sieťach zdieľať snímky v kvalite, pred ktorou bežné smartfóny "blednú závisťou." (Promo video pod správou)

 

Štúdia, v rámci ktorej malo 500 osôb z celej Európy hodnotiť 35 fotografií s rôznymi objektmi a kvalitou, zistila, že portréty osôb alebo skupinové fotografie z rôznych udalostí získali najmenej kladných reakcií. Naopak, užívatelia najčastejšie stláčajú „Like“ pod fotografiami, ktoré zobrazujú nádherné krajinky, milé zvieratká alebo chutne vyzerajúce jedlo.

Na základe svojich zistení výskumníci vytvorili vzorec, ktorý vám pomôže vybrať na zverejnenie také fotografie, ktoré vyvolajú čo najlepšiu možnú reakciu vašich priateľov. Tajný vzorec na „lajky“ znie:

                       K + Z + (I + V + M)                 _

SE (správna expozícia) – R (rozmazanie)

Vysvetlenie: Fotografi publikujúci na Facebooku by sa mali pokúsiť zachytiť na svojich snímkach krajinu (K) alebo zviera (Z) a mali by tiež zvážiť, či chcú pomocou kompozície snímky vzbudiť v divákoch pocit inšpirácie (I) (napr. zaujímavo zachytený západ slnka), pôsobiť vtipne (V) alebo milo (M). Zároveň je kľúčové čo najvernejším spôsobom zachytiť svetlo, teda použiť správnu expozíciu (SE), a zároveň minimalizovať rozmazanie (R).

 

Technická stránka snímky pri získavaní priazne ostatných užívateľov takisto hrá istú rolu. Experiment tiež ukázal, že aj napriek obľúbenosti rôznych kreatívnych filtrov nemajú tieto efekty takmer žiadny vplyv na počet získaných označení „Páči sa mi to“. „Na základe našej štúdie sa dá povedať, že ide najmä o emócie a kvalitu,“ hovorí Dr. Paul Piff, ktorý viedol výskumný tím. „Najsilnejšiu väzbu k počtu označení „Páči sa mi to“ majú fotografie, ktoré pôsobia na diváka inšpiratívne," dodal.

 

 

 

http://youtu.be/psp04ttgH10

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 18:48