Počet mobilných užívateľov prvýkrát prekročil počet tých webových.
Štvrťročný zisk Facebooku povyrástol po daňovom očistení v poslednom minuloročnom kvartáli na 17 centov za akciu. Analytikov výsledky prekvapili len nepatrne, očakávali číslo len o 2 centy nižšie. Bez očistenie o tieto operácie v období medzi októbrom a decembrom ale firma zaznamenala zisk len 64 miliónov dolárov. V rovnakom období predošlého roka to pritom bolo 302 miliónov dolárov.
Príjmy tejto americkej spoločnosti už ale boli prakticky v súlade s analytickými predpokladmi. Za posledné tri mesiace roka dosiahli úroveň 1,59 miliardy dolárov. Experti predpokladali 1,53 miliardy. Facebook vo svojej správe uviedol, že zaznamenal 1,06 miliardy užívateľov, ktorí jeho sociálnu sieť využívajú aspoň raz za mesiac a 618 miliónov aktívnych užívateľov, ktorí sa pripájajú každý deň.
Reakcia trhu: Prepad ceny akcie o 4 percentá
Krátko pred uzatvorením Wall Streetu akcie firmy rástli na vlne optimizmu o 1,46 percenta na 31,24 dolára. V po-obchodnej fáze už ale cenné papiere s logom FB výrazne strácali. Štvrť hodiny po zverejnení výsledkov sa pohybovala hodnota jednej akcie Facebooku na 30,00 dolároch, teda o 4 percenta nižšie.
V posledných mesiacoch sa však akciám sociálnej siete Facebook podarilo odpútať od rekordne nízkych hodnôt. Napriek relatívne silnému rastu posledných mesiacov sa ale akcie stále drží pod svojou upisovacej hodnotou 38 dolárov.
Rastúce príjmy z reklamy
Za celkovo pozitívnym vývojom na tomto titule na burze stál v minulosti aj rastúci optimizmus ohľadom schopnosti spoločnosti zarábať viac na užívateľoch mobilných zariadení. Teraz firma oznámila, že počet jej mobilný aktívnych užívateľov dokonca prekročil počet ľudí prichádzajúcich z webu.
Podľa analytikov agentúry Reuters má najväčší podiel na kvartálním navýšenie tržieb úspech práve rast online reklamných služieb, najmä mobilné reklamy. Firma tiež úspešne zaviedla cielené smerovanie reklám podľa histórie užívateľských webových prehliadačov.
Reklamné tržby firmy vo štvrtom štvrťroku vzrástli o 41 percent na 1,33 miliardy dolárov, z toho takmer štvrtina pripadla na už spomínanú mobilnú reklamu
Zdroj: Stratégie

