Facebook sa po októbrovom testovaní, ktoré trvalo menej ako mesiac, vracia ku kolekciám (Collections). V druhej fáze testovania sú však kolekcie sprístupnené väčšiemu počtu obchodníkov. Konkrétne sú to: Nordstrom, Pottery Barn, Pottery Barn Kids, Pottery Barn Teens, West Elm, Michael Kors, Fab.com, Belk, Etsy, Macy’s, Old Navy, Mark & Graham and Wayfair.com.
Kolekcie sú podobné fotoalbumom. Zahŕňajú veľké obrázky, nad ktoré ak užívateľ nabehne myšou (mouseover), dozvie sa viac informácií o daných produktoch. Tie si môže užívateľ pridať do zoznamu prianí alebo zdieľať s priateľmi. K dispozícii je tiež odkaz na web stránku, kde si môže položku kúpiť.
Sociálna sieť momentálne na rôzných skupinách užívateľov testuje rôzne názvy akcií. Facebook sa tak snaží nájsť variant, ktorý prinesie najvyššiu mieru konverzie. Momentálne sa testujú verzie “Want”, “Collect”, “Add”, “Save” a “Wishlist”.
Kolekcie sa momentálne testujú na užívateľoch z USA. Podľa našich informácií sa zatiaľ nezobrazujú v mobilnej verzií Facebooku.
Obrázok nižšie ukazuje, ako sa kolekcie zobrazia na timeline-e:
Zdroj: ili