Aspoň podľa sťažností, ktoré obdržala RPR.
Rada pre reklamu na svojom 10. tom zasadnutí posudzovala 5 reklám s cieľom zistiť, či nedošlo k porušeniu etických zásad. Do sťažností sa tento mesiac „prebojovali“ i okrem iného aj mobilní operátori – Telekom a Orange.
Sťažnosť, ktorá bola namierená proti Orangeu, poukazovala na spôsob, akým sa v reklame zaobchádzalo so zvieratami. Podľa sťažovateľa môže predmetná reklama u detí vyvolať dojem, že trápenie zvierat je zábavné, pričom spot ich k takémuto právaniu mal priamo nabádať. V reklame však bolo podľa Komisie využité humorné nadsadenie, ktoré nie je možné vnímať doslovne, ale je potrebné ho posudzovať v kontexte reklamného príbehu – ktorý zobrazuje veselú detskú hru. Arbitrážna komisia uznala sťažnosť na neopodstatnenú.
V prípade zadávateľa Slovak Telekom sa sťažnosť týkala reklamy, v ktorej zadávateľ ponúkal Paušál Biznis Star. Podľa sťažovateľa reklama pôsobí zavádzajúco a absentujú v nej dovysvetľujúce informácie. Aj v tomto prípade rozhodla Komisia negatívne – reklama nie je v rozpore s etickými zásadami.
Rekord v počte sťažností tento mesiac drží zadávateľ Möbelix. V spote vystupuje medvedica na motorke, čo považuje sedem sťažovateľov a Sloboda zvierat za dehonestujúce a nehumánne. Navyše Sloboda zvierat tvrdí, že verejné predvádzanie zvierat deformuje predstavu o prirodzenom správaní zvierat. Na margo sťažnosti sa Rada pre reklamu oficiálne vyjadrila, že nie je na Slovensku platná legislatíva, ktorá by zakazovala vystupovanie zvierat v cirkuse, a preto nie je možné túto činnosť automaticky klasifikovať ako v rozpore s legislatívou. AK RPR vychádzala pri posudzovaní aj zo stanoviska zadávateľa, ktorý uviedol, že počas nakrúcania reklamy bolo so zvieraťom zaobchádzané citlivo. Sťažnosť je v konečnom dôsledku neopodstatnená.
Celú tlačovú správu si môžete pozrieť tu.
http://youtu.be/X3kjZzIaP6k
http://youtu.be/kFA3H9KgxtA
http://youtu.be/UlK0R89oPJc
Zdroj: RPR, er.