StoryEditor

Golden Drum: Porota o kvalite prác

04.10.2012, 15:48
Porota diskvalifikovala prácu, celkovo kvalita prihlášok stúpa.

Zástupcovia festivalu a poroty Golden Drum otvorene hovorili o celkovom priebehu festivalu a úrovni shortlistov.

Pawel Heinze, prezident Single Channel poroty (executive Creative Director, Leo Burnett, Poľsko) priznal, že členov poroty vyzýval, aby sa na práce pozerali z rôznych uhlov pohľadu a nezastávali iba ten svoj. A tiež doznal, že porota opätovne prehodnocovala shortlistované práce. „Mal som potrebu vysvetliť ostatným členom poroty, čo pre mňa znamená shortlist. Ak hovoríme o shortliste, jeho hodnota sa vyrovná hodnote ocenenia v lokálnej súťaži. Ak niekto získa striebro, znamená to, že je istý lokálny víťaz a má potenciál na povedzme shortlist v medzinárodnej súťaži. Ak niekto získa zlato, je tiež istý lokálny víťaz a má potenciál získať už ocenenie v medzinárodnej súťaži. Grand Prix je ‚best of the best‘“, hovorí Pawel Heinze o tom, čo pre neho predstavuje kov pre agentúru.

Lučka Peljhan, Competition Manager a členka Golden Drum Competition Council sa vyjadrila k počtu prác: „Tento rok je prihlásených prác o niečo menej ako minulý, no za to s vyššou kvalitou. Sme spokojní s tým, čo ukázala Nová Európa. Novinkou sú aj dve nové kategórie – Mobile a Mobile campaigns, ktoré boli tiež slušne obsadené. Naším cieľom je podporiť a vyzvať nezávislé agentúry, aby viac prihlasovali svoje práce. Obdržali sme od nich o polovicu viac prihlášok ako minulý rok, čo nás teší. Odvádzajú naozaj dobrú prácu. Myslím, že sa môžu tešiť aj na pozitívne výsledky dnes večer.“ (kedy budú známi víťazi zo Single Channel)

Počas tlačovej konferencie sa otvorila otázka, či je korektné, aby udeľovanie Grand Prix ocenenia bolo povinnosoťu poroty. Pawel Heinze uznal, že ide o horúcu tému a na margo tohtoročnej úrovne prác dodal: „Niekedy je skutočne veľký rozdiel medzi Grand Prix a Zlatom, no niekedy je naozaj ťažké ich úroveň vôbec rozlíšiť. Myslím, že tento rok sme mali možnosť vidieť veľa dobrých ukážok prác pre reálnych klientov, ktoré reflektujú štandard súčasných značiek.“

Na festivale došlo aj k vyradeniu práce po tom, ako sa dostala na zoznam shortlistov. Na základe opätovného prehodcovania shortlistovaných prác bola diskvalifikovaná práca maďarskej agentúry Ogilvy&Mather. Vyradené práce majú názov Limpy, Baldy a Grumpy. Podľa poroty išlo o scam projekt.

Posúďte sami a dajte vedieť v komentároch.

Zdroj: Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. jún 2025 09:47